Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

۳۷۳ مرغداری‌ کردستان به علت شیوع کرونا متحمل خسارت شدند

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد ۳۷۳ واحد مرغداری این استان متحمل خسارت شوند.

۳۷۳ مرغداری‌ کردستان به علت شیوع کرونا متحمل خسارت شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان محمدفرید سپری اظهار کرد: خسارت این واحدها در ماه اسفند و نیمه اول فروردین به علت کاهش قیمت مرغ و کاهش تقاضای مصرف وارد شده که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال آن است تا بخشی از این خسارت‌ها را از محل تسهیلات مورد نظر جبران کند.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تعدادی از فعالیت‌های بخش کشاورزی ذیل رسته چهاردهم به رسته‌های به شدت آسیب دیده از کرونا اضافه شده تا بخشی از خسارت وارده به آنان با ارایه تسهیلات بانکی جبران شود.

سپری با اشاره به اینکه شیوه نامه این مصوبه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستگاه ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این شیوه نامه تسهیلات پرداختی به ازای هر نفر بیمه شده مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: شیوه نامه ابلاغ شده متناسب با واحدهای صنفی بخش خدمات تهیه شده که تناسبی با تسهیلات جاری مورد نیاز واحدهای تولیدی بخش کشاورزی ندارد چرا که در یک واحد مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه ای با پنج نفر اشتغال، تسهیلات قابل پرداخت ۶۰۰ میلیون ریال خواهد بود در حالیکه واحد مذکور حداقل نیاز به چهار میلیارد ریال سرمایه در گردش برای یک دوره تولید دارد.

سپری گفت: انتظار می‌رود علاوه بر افزایش میزان تسهیلات پرداختی متناسب با نیاز واقعی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی مهلت ثبت نام واحدهای آسیب دیده در سامانه کارا که تا پایان خرداد است حداقل تا پایان تیر تمدید شود.

وی همچنین خواستار اضافه شدن بانک کشاورزی به موسسات اعتباری ارائه دهنده تسهیلات در سامانه کارا شد و افزود: بر اساس این شیوه نامه، مدت بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوره تنفس ۲۴ ماهه و از ابتدای مهر سال جاری است که انتظار می‌رود این بازپرداخت برای بخش کشاورزی به صورت دوره برداشت محصولات تعیین شود.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه گفت: تاکنون ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید