Iranian Agriculture News Agency

رستوران‌های تهران زیر ذره بین دامپزشکی

رئیس اداره دامپزشکی تهران از اجرای طرح ویژه بازرسی از مراکز طبخ و رستوران های پایتخت در ۳ماهه ابتدای سال خبر داد و گفت: بیش از ۶۰۰۰رستوران و غذاخوری در سال گذشته بازدید شد.

رستوران‌های تهران زیر ذره بین دامپزشکی

به گزارش ایانا در استان تهران، مجید محمدیان رئیس اداره دامپزشکی تهران با اعلام این خبر افزود: رستوران ها و مراکز طبخ غذا در تهران به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مصرف کنندگان گوشت و سایر فرآورده های خام دامی مطرح می باشند که در صورت کنترل نشدن و عدم نظارت دقیق بر فرآورده های خام دامی آنها،نتایج فاجعه باری گریبانگیر پایتخت نشینان خواهد شد.

وی با بیان اینکه متصدیان رستوران ها ملزم به رفع نواقص ساختاری و همچنین بهداشتی در سریعترین زمان ممکن می‌شوند، نقص های بحرانی و تخلفات بهداشتی نظیر فساد محصولات  و استفاده از فرآورده های خام دامی غیر مجاز را عامل اصلی پلمپ رستوران های سطح شهر تهران دانست.

محمدیان با اشاره به بازدید بیش از ۶۰۰۰رستوران و غذاخوری در سال گذشته افزود: تعداد ۴۵۹پرونده به مراجع قضایی ارسال شده که از این تعداد، ۶۷دستور پلمپ توسط واحد حقوقی این اداره اجرا شده است.

وی از اجرای  طرح  ویژه جهت بازرسی از مراکز طبخ و رستوران های پایتخت در ۳ماهه ابتدای سال  خبر داد و اعلام کرد: اولویت در بازرسی از مراکزی است که شکایت مردمی داشته اند.

محمدیان تنها مرجع مسئول و دارای صلاحیت درخصوص فرآورده های خام دامی را کارشناسان دامپزشکی دانست و از عموم شهروندان درخواست نمود درصورت بروز هر گونه مشکل در این حوزه ، با واحد بهداشت و نظارت بر فرآورده های خام دامی این اداره به شماره ۰۲۱۶۶۵۹۱۰۰۵تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید