Iranian Agriculture News Agency

استان اصفهان رتبه اول کشور در راه اندازی تعاونی های روستایی

استان اصفهان ، با 466 تعاونی روستایی فعال، رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

استان اصفهان رتبه اول کشور در راه اندازی تعاونی های روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر سازمان تعاون روستایی استان با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی کانون‌های فعال تولید، اشتغال ومسیری برای پیشرفت و ارتقای سطح زندگی و معیشت خانوار روستایی هستندگفت: 55 تعاونی تولید روستایی در استان 18 هزار خانوار را زیر پوشش دارند.

محسن حاج عابدی اهداف این تشکل‌ها را، یکپارچه سازی ونوسازی اراضی براساس سه اصل مالکیت حاکمیت وعاملیت در حوزه شرکت‌های تعاونی تولید بیان کرد وافزود: افزایش راندمان تولیدوعملکرد سطح، بهره وری آب وخاک، ایجاد اشتغال وجهش در تولید محصولات کشاورزی از الویت‌های تعاونی تولید است.

وی گفت : دولت به منظور اجرای این طرح تلاش دارد فعالیت روستائیان را در زمینه‌های مختلف اقتصادی با هدف تولید و اشتغال در قالب تعاونی‌ها افزایش دهد.

حاج عابدی با اشاره به تخصیص 110 میلیارد تومان برای اجرای طرحهای ابیاری نوین در سطح 10 هزار و 200 هکتار اراضی زیر پوشش شرکت‌های تعاوتی‌های تولید روستایی و سهامی زراعی استان در دو سال گذشته گفت : امسال نیز قرار است 2هزار و 500 هکتار دیگر با اعتباری حدود 38 میلیارد تومان که 85 درصد این اعتبارات به صورت بلا عوض،  به تعاونی‌ها پرداخت شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید