Iranian Agriculture News Agency

با نیک اندیشی کشاورزان؛

اتمام مرمت و آسفالت جاده بین مزارع در قیروکارزین

مسئول اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: جاده بین مزارع آبادی قاسم آباد در دشت کارزین با مشارکت بهره برداران به طول 1500 متر باز سازی و آسفالت شد.

اتمام مرمت و آسفالت جاده بین مزارع در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حبیب کوهکن اظهار کرد: این جاده دسترسی با عرض زیر سازی 5.5 متر در سنوات گذشته احداث که هم اکنون با برآورد اعتباری بیش از 350 میلیون تومان به عرض 4.5 متر بهسازی و آسفالت شده است.

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به تردد بالا در این جاده بین مزارع ضرورت بهینه شدن آن احساس می شد که با تامین مالی طرح از طرف کشاورزان منطقه این عملیات انجام و به بهره برداری رسید.

به گفته وی؛ با بهره برداری از این طرح دسترسی به بیش از 300 هکتار از اراضی تسهیل می شود همچنین با توجه به انتخاب پیمانکار بومی در اجرای این طرح از طرف کشاورزان  هزینه های اجرایی در چند قسط و تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

کوهکن با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از انفال عمومی نیازمند فرهنگ سازی و یاری عموم ذی نفعان است، اظهار کرد: امیدواریم با نیک اندیشی بهره برداران گام های بزرگتری در بهبود حفظ و نگهداری از تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی شهرستان برداشته شود.

 او با یاد آوری اینکه اقدامات از این دست در شهرستان قیروکارزین با سابقه است و عموم مردم از آن منتفع می شوند، ابراز کرد: مشارکت در لایروبی کانال قنات سرآسیاب قیر و تکمیل طرح تغذیه مصنوعی تل جغه در بخش افزر از دیگر نمونه های مشارکت مردمی در ساخت یا نگهداری از تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی در قیروکارزین است.

او اظهار امیدواری کرد: باز گویی اجرای این طرح ها بتواند الگوی مناسبی برای جلب حضور مردم در اجرای طرح های بخش های مختلف شهرستان و استان فراهم آورد.  

مسئول اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: ترویج توسعه مشارکت های مردمی در بخش کشاورزی از جمله اموری است که مدیریت جهاد کشاورزی در شرایط امروز که با کاهش منابع مالی روبرو هستیم با جدیت دنبال می کند.

  تجهیز و نوسازی تاسیسات زیر بنایی در اراضی کشاورزی هزینه های تولید را کاهش و زمینه مناسب برای سرمایه گذاری های جدید را فراهم می کند از این رو مراتب امر در جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین به وسیله اداره امور فنی و زیر بنایی برنامه ریزی و پیگیری می شود.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید