Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم روز مزرعه گندم آبی در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری مراسم روز مزرعه گندم آبی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم روز مزرعه گندم آبی در شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح الله خیری ضمن بیان این مطلب افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب به لحاظ اهمیت موضوع آشنایی کشاورزان با روشهای صحیح کاشت تا برداشت گندم آبی، چگونگی تولید گندم کیفی و ... اقدام به برگزاری روز مزرعه گندم آبی در محل مزرعه نمایشی گندم با اجرای پایلوت تغذیه مصرف کود روی در مزارع گندم (PNT) کرد.

وی ادامه داد: به منظور انتظام بخشیدن به ارتباط محققان، مروجان و بهره برداران و بررسی اولویت ها و محدودیتهای علمی و فنی موجود در روند تولید و رفع محدودیت ها از طریق تسریع در انتقال یافته های تحقیقاتی و فناوری های جدید و مناسب شرایط بهره برداران و آشنایی مولدین بخش کشاورزی با دستاوردهای تحقیقاتی و ایده های نوین و نهایتا هدایت محقیقن به سوی انجام طرح های تحقیقاتی کاربردی منطبق بر نیاز واقعی بهره برداران، روز مزرعه اجرا می‌شود.

خیری ادامه داد: گندم از مهمترین گیاه زراعی جهان بوده بطوریکه بالاترین سطح کشت و تولید را در بین دیگر غلات بخود اختصاص داده و سلطان غلات شناخته می شود و سرانه مصرفی بالای این محصول در ایران، اهمیت تولید آن را چندین برابر کرده است.  

گفتنی است در این مراسم کارشناس مسئول زراعت مدیریت، هدف از اجرای چنین طرحهایی را در راستای تولید گندم کیفی بطور کامل توضیح و به تمامی سوالات حاضرین در این زمینه پاسخ داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید