Iranian Agriculture News Agency

قلع و قمع 8 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ویژه مرند

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از قلع و قمع 8 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

قلع و قمع 8 مورد از ساخت و سازهای  غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ویژه مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی صیادی ضمن بیان این مطلب گفت: 8 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان مرند در اجرای احکام قضایی و با حضور مقامات قضایی و انتظامی قلع و قمع و 5 هکتار زمین درجه یک به چرخه کشاورزی عودت داده شد.

وی اظهار کرد: برای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی،  امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند در ادامه اقدامات بازدارنده خود از ساخت و سازهای غیرمجاز علیه تعدادی از متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی این شهرستان در مرجع  قضایی طرح شکایت کرده بود که با پیگیری‌های لازم و همکاری مسئولان شهرستانی احکام قضایی آنها صادر و اجرا شد.

صیادی افزود: با توجه به اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها جرم تلقی می‌شود و قانونگذار برای افراد خاطی مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته، لازم است قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود در غیر این صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به تخریب طرح‌های احداثی بدون مجوز می‌شود.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه پس از پیگیری های لازم و صدور حکم قطعی، متخلفین به جزای نقدی و قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز محکوم شدند، تصریح نمود: در این زمینه 4  فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی روستای اربطان شهرستان مرند با حضور نمایندگان ، جهادکشاورزی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا در آمد.

وی خاطرنشان کرد: بناهای احداثی بدون مجوز تخریب شده و برای افرادی که به طور خودسرانه اقدام به احداث بنا کرده‌اند طرح دعوی خواهد شد و بعد از رسیدگی به پرونده آنها با قاطعیت و جدیت قانونی  براساس احکام صادره برخورد خواهد شد و نیز با آن دسته افراد سودجو که نسبت به خرید و فروش اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی اقدام می‌کنند با قاطعیت توسط مسئولان مربوطه برخورد می‌شود.

صیادی با بیان اینکه اجرای این طرح در چارچوب دستور قضایی دادگاه مرند جهت اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی  انجام شد، افزود: با قلع و قمع این 8 مورد پنجاه هزار مترمربع از اراضی مرغوب و درجه یک کشاورزی آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه این تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز از جمله حصارکشی و تفکیک با بلوک بتنی وسنگ مالون انجام گرفته بود اظهار داشت: گشت‌های نظارتی این مدیریت، بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت مستمر و جدی  نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی می‌شود، همشهریان عزیز می توانند در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز  با سامانه 131 تماس گرفته و محل تغییر کاربری را گزارش کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید