Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح گندم تاکید کرد:

ضرورت بهره‌گیری از ارقام پربازده گندم در مزارع

هفتاد و پنجمین جلسه کمیته فنی گندم با حضور مشاور وزیر و مجری طرح گندم، معاونین بهبود تولیدات گیاهی، مدیران زراعت سازمان های جهاد کشاورزی کلیه استان ها از طریق ویدئوکنفرانس، مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی و سایر مدعوین امروز در محل سالن جلسات شهیدان نعمتی جم برگزار شد.

ضرورت بهره‌گیری از ارقام پربازده گندم در مزارع

به گزارش ایانا، در این نشست ابتدا معاونین بهبود تولیدات گیاهی استان ها گزارشی از مقادیر گندم خریداری شده از سوی دولت (خرید تضمینی گندم)، گندم بذری، سطوح مبارزه با بیماری ها در مزارع گندم  را ارائه کردند.

در ادامه، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، با تاکید بر پیگیری و انجام اقدامات لازم برای خرید گندم از کشاورزان و جمع آوری آن در سیلوهای دولتی، اظهار کرد: برنامه بذر روزانه کنترل شود تا تحقق آن با نظارت مستمر مدیران زراعت صورت پذیرد.

اسماعیل اسفندیاری پور در خصوص بحث استاندارد ملی الک، گفت: طی برگزاری جلسات و مکاتبات متعدد در نهایت استفاده از الک 2*1.7 میلیمتر در خرید تضمینی گندم مورد تایید قرار گرفت چرا که باید از کشاورزان حمایت منطقی و اصولی داشته باشیم و فکر می کنم این عدد معقول است و باعث ارتقاء کیفیت گندم خواهد شد.

وی بر مبارزه با بیماری های مزارع به ویژه سن زدگی و بررسی درصد آن تاکید کرد و خواستار حذف ارقام گندم سرداری، هما و آذر 2 و جایگزینی ارقام صدرا، رصد، هشترود، باران و واران شد.

اسفندیاری پور تاکید کرد: تا پایان برداشت گندم مسایل مربوط به آن مورد پایش و پیگیری قرار گیرد.

در پایان این نشست، مدیرکل خرید داخلی شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران، گزارشی از آخرین اقدامات مربوط به خرید تضمینی و وجوه پرداختی به کشاورزان ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید