Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان

سرمایه‌گذاری 39 میلیارد تومان در حوزه بخش کشاورزی در شهرستان آبدانان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان گفت جهت افزایش بهره وری در توسعه اقتصاد کشاورزی 39 میلیارد تومان در حوزه بخش کشاورزی در شهرستان آبدانان سرمایه گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 39 میلیارد تومان در حوزه بخش کشاورزی در شهرستان آبدانان

عباس پیری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عزیز و امام شهدا و شهدای جهاد کشاورزی وذکر شعار این هفته (کشاورزی ،جهش تولید و امنیت غذایی) گفت: باوجود مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی و اعتباری دولت سال گذشته بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان در حوزه بخش کشاورزی شهرستان سرمایه گذاری شده است.

پیری اضافه کرد: برای اجرای طرح های آب و خاک شامل سد ورگر، اجرای شبکه های فرعی آبیاری تحت فشار مولاب، برق رسانی ،تعمیر و مرمت کانال های کشاورزی و جاده های بین مزارع و...حدود ۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات استانی ، ملی و مدیریت بحران( سیل) هزینه شده است.

وی اظهار کرد: مبلغ ۱۰ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اشتغال روستایی و عشایری، خط ویژه مکانیزاسیون، صندوق توسعه ملی و ... برای اجرای طرح های دام و طیور، صنایع کشاورزی، باغبانی و مکانیزاسیون( خرید ماشین آلات کشاورزی) و... جذب شده و در این راستا زمینه اشتغال ۹۹ نفر در شهرستان فراهم کرده است.

وی ابراز امیدواری کردند که در سال جهش تولید با تلاش و عنایت مسئولین محترم  موضوع تخصیص و تامین آب از عقبه سد کرخه که جزو مطالبات دیرینه و آرزوی مردم منطقه است و همچنین تخصیص آب دشت سرابباغ و تخصیص اعتبار به پروژه ایستگاه پمپاژ شهرک هزارانی،وحل مشکل اعتباری سدورگر شرایطی فراهم گردد که میزان اراضی آبی شهرستان افزایش یابد که این امر قطعاً افزایش تولید و اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

پیری گفت: اعتبارات مصوب از ردیف‌های استانی با توجه به محدودیت‌های اعتباری جوابگوی هزینه‌های سد ورگر نبوده که با توجه به میزان اعتبار مورد نیاز و کمبود اعتبارات قطعا اجرای این طرح طولانی خواهد شد بنابراین اخذ ردیف ملی و یا تخصیص کافی  اعتبارات می تواند موجب تسریع در بهره برداری از آن شود.

موضوع بعدی مشکل کشتارگاه طیور شهرستان است که چند سالی است نیمه کاره رها شده و باوجود پیگیری‌های متعدد و طرح موضوع در جلسات کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل استان حتی با حضور معاون وزیر کشور، استاندار و سایر مسئولین تاکنون طرح فعال نشده‏، بنابراین با توجه به نیاز شدید مرغداران شهرستان و استان و به منظور جلوگیری از استهلاک سرمایه های هزینه شده لازم است موضوع از طریق مسئولین مربوطه تعیین تکلیف شود.

وی در پایان گفت: تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده که متاسفانه به غیر از مبلغ بسیار ناچیزی بهای گندم اکثر کشاورزان پرداخت نگردیده ولذامی بایست مسئولین امر پیگیری و اقدام لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید