Iranian Agriculture News Agency

بیش از 150 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ساوه زیر کشت محصول پنبه رفت

بیش از150 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ساوه زیر کشت محصول پنبه رفت.

بیش از 150 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ساوه زیر کشت محصول پنبه رفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی ، هزار جریبی مدیر کل دفتر پنبه و دانه های روغنی به همراه رضائیان و زاهدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از مزارع پنبه شهرستان ساوه به منظور بررسی و پیگیری روند توسعه پنبه خصوصا بذور اصلاح شده و رقم جدید خارجی (ترکیه ای) بازدید کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: کشت پنبه در شهرستان ساوه بدلیل خشکسالی و پایین بودن قیمت محصول در سال های گذشته منسوخ شده بود ولی اخیرا به لحاظ اقتصادی بودن تولید با معرفی ارقام زودرس به کشاورزان کشت این محصول گسترش پیدا کرده است.

شریفی در ادامه افزود: آبگیری کامل سد الغدیر ساوه و توزیع آب از طریق سد به مزارع درسال جاری بیش از 150هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول پنبه رفته و وش تولیدی در این شهرستان عمدتا به استان های همجوار قم و تهران انتقال می یابد.

معاون تولیدات گیاهی استان مرکزی گفت: کشت پنبه هم‌اکنون در فقط در شهرستان ساوه رایج شده و بیشتر در تناوب با گندم قرار دارد.

زاهدی افزود: با توجه به پایین بودن قیمت خرید پنبه در شهرستان ، کشاورزان تمایل به کشت این محصول را ندارند.

وی افزود : با سیاست دفتر دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به افزایش کشت این محصول برنامه ریزی های گسترده ای در استان صورت گرفته است.

زاهدی در پایان افزود: پیشنهاد افزایش قیمت خرید پنبه  خیلی بیشتر از قیمت رایج  به مدیرکل دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی  پیشنهاد شده است که امیدواریم ترتیب اثر داده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید