Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شیراز:

مهار زبانه‌های آتش در کوه سبز پوشان شیراز

در سه روز گذشته آتش در ارتفاعات سبزپوشان شیراز زبانه کشید و قسمتی از اراضی منابع طبیعی این منطقه را سوزاند که در نهایت با تلاش نیروهای مردمی و تمامی دستگاه های فعال در مدیریت بحران شهرستان شیراز این حریق مهار شد.

مهار زبانه‌های آتش در کوه سبز پوشان شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز روز شنبه بیست و چهارم خردادماه در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس، گفت: با کمک و به کار گیری بیش از 300 نفر نیروی امدادی آتش سوزی در ارتفاعات سبز پوشان منطقه ظفر آباد به طور کامل مهار شده و عملیات لکه گیری و رصد قسمت های مختلف در حال انجام است. 

ذبیح الله سیروسی تصریح کرد: با توجه به وزش باد عملیات مهار آتش با سختی همراه بوده از همین رو نیرو های امدادی تا حصول اطمینان از توقف کامل آتش در منطقه خواهند بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با دریافت اولین گزارش مردمی در خصوص این حادثه در روز پنج شنبه نیرو های امدادی وارد عمل شده و با بیش از 30 ساعت تلاش مستمر موفق به کنترل و مهار این آتش شدند.

به گفته وی؛ نیروهای خود جوش و مردمی منطقه، ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای بسیج و سپاه پاسداران، منابع طبیعی، تیم عملیات ویژه آتش نشانی شهرداری شیراز، هلال احمر، اورژانس، شوراها، و دهیاری ها در این عملیات مشارکت فعال داشته اند.

سیروسی ابراز کرد: برآورد میزان خسارت و ارزیابی سطح آسیب دیده این منطقه نیاز به بررسی‌های دقیق کارشناسان منابع طبیعی دارد که در روزهای آینده انجام و از طریق مسئولین ذی ربط اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بیان کرد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی یک وظیفه شرعی و ملی است که در راه پاسداشت آن باید با فرهنگ سازی عمومی یک بسیج همگانی ایجاد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید