Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی اعلام کرد:

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی 9 استان‌ جنوبی کشور

رئیس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد : عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون در سطح حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی و منابع طبیعی در ۹ استان جنوبی کشور انجام شده است.

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی 9 استان‌ جنوبی کشور

به گزارش ایانا، کیخسرو چنگلوایی خاطرنشان کرد: این آفت که از نظر سازمان جهانی فائو مخرب‌ترین حشره در جهان است و با مبارزه به موقع از بروز خسارت جلوگیری به عمل آمده است.

وی گفت: تا به امروز در ۲۲ استان کشور در سطح یک میلیون و ۸۶۲ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم انجام و از خسارت به مزارع جلوگیری شده است.

چنگلوایی یادآور شد: سازمان حفظ نباتات کشور علیرغم وجود مشکلات عدیده تحریم در زمینه تدارک آفت‌کش‌ها اقدامات مناسبی انجام داده و موفق شده است آفت کش مورد نیاز کشور را تدارک و تامین کند.

وی تصریح کرد: تنوع بخشی به سبد آفت‌کش کشور و حرکت به سوی ثبت و استفاده از سموم کم خطر به جای سموم پرخطر و متوسط خطر و همچنین استفاده و ثبت عوامل بیولوژیک و افزودن این عوامل به سبد آفت کش های کشور از دیگر اقدامات سازمان حفظ نباتات است.

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: دستیابی به خودکفایی در تولید پروتئین هیدرولیزات با همکاری سه شرکت دانش بنیان با پیگیری و تایید سازمان حفظ نباتات موجب شد که این فرآورده که مهمترین نهاده در کنترل مگس های میوه است به صورت کامل در داخل تولید و از واردات آن بی نیاز شدیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید