Iranian Agriculture News Agency

ذخیره ژنتیکی ارزشمند گردو در تویسرکان

شهرستان تویسرکان دارای ذخیره ارزشمند زنتیکی گردو در کشور است

ذخیره ژنتیکی ارزشمند گردو در تویسرکان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان داراب حسنی در سی و چهارمین مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان همدان که در شهرستان تویسرکان برگزار شد گفت: تویسرکان منطقه ویژه است که در تولید گردو استعداد ویژه دارد.

وی ادامه داد: در محصول گردو ثروت قابل توجهی وجود دارد که بایست برای آن برنامه داشت.

وی اضافه کرد: اصلاح باغات گردو و اجرای طرح سرشاخه کاری همچنین تولید نهال گردو پیوندی در این شهرستان از جمله برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که در راستای حمایت از تولید این محصول در حال اجرا هستند.

حسنی ادامه داد: وجود نیروی انسانی زبده در کنار وجود تنوع محصول گردو در شهرستان تویسرکان یک مزیت است که سبب شده برای دیگر محصولات باغی نیز از سوی وزارتخانه برنامه ریزی صورت گیرد بطوریکه برای محصول انگور ملایر نیز برنامه هایی ارایه شده است.

وی اضافه کرد: برای انگور ملایر نیز برنامه هایی برای اصلاح باغات در قالب طرح فراز و همچنین تنوع دهی به ارقام انگور برنامه ریزی شده که در دست اجرا است.

وی گفت: در سطح کشور سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار تن کشمش تولید می شود که شهرستان ملایر دارای سهم قابل توجهی از تولید این محصول است لذا برای کشمش نیز با بهره گیری از ظرفیت های کشاورزی قراردادی برنامه ریزی هایی انجام شده و در دست اجرا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید