Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۸۱۰ هزار کیلوگرم مواد لبنی از گلپایگان صادر شده است

از ابتدای سال تاکنون ۸۱۰ هزار و ۷۰۵ کیلوگرم مواد لبنی مختلف از شهرستان گلپایگان به مقصد دیگر شهرهای کشور صادر شده است.

بیش از ۸۱۰ هزار کیلوگرم مواد لبنی از گلپایگان صادر شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، امیرمسعود شهبازی با بیان اینکه در سال جهش تولید حمایت از تولید ملی سرلوحه دامپزشکی است، اظهار داشت: کنترل بیماری‌های دامی و ارتقای سلامت فرآورده‌های خام دامی و لبنی تلفات را کاهش می‌دهد.

شهبازی گفت: صادرات غیر نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است، با توجه به مشکلاتی که برای کشور در بحث فروش نفت ایجاد شده است صادرات غیرنفتی به ویژه در حوزه جهاد کشاورزی و دامپزشکی نقش مهمی دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان تأکید کرد: محصولات تولیدات دامی و کشاورزی و پتروشیمی و صنایع می‌تواند ظرفیت صادراتی داشته باشد اما مزیت صادرات فرآورده خام دامی با کمترین هزینه بیشترین ارزآوری را دارد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۱۰ هزار و ۷۰۵ کیلوگرم مواد لبنی شامل شیر طعم دار، خامه، دوغ و شیر استریل، پنیر پیتزا و پنیر پرورده و محصولات پودری از شهرستان گلپایگان صادر شده است.

در جهت کاهش بار میکروبی و کیفیت شیر تلاش داریم

شهبازی با تأکید بر اینکه در جهت کاهش بار میکروبی و کیفیت بیشتر شیر در شهرستان تلاش داریم، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون دو هزار و ۲۳۵ تن تخم مرغ از شهرستان گلپایگان به کشورهای مختلف به ویژه عراق صادر شده است.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان شش واحد طیور گوشتی با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۶ هزار و ۳۴۰ قطعه، ۱۴ واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت تولید سالانه ۸۸۶ هزار و ۴۷۸ قطعه، ۱۰ واحد مرغ بومی با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار قطعه و یک واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت تولید سالانه پنج هزار قطعه فعالیت دارند.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه در دو سال گذشته در شهرستان آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است، بیان داشت: ۷۳ هزار دوز واکسن وارداتی در ۱۴ واحد مرغ تخم گذار استفاده شده است.

وی گفت: سال گذشته از سه هزار و ۱۰۰ مورد نظارت بهداشتی ۲۲ مورد آن به تعزیرات حکومتی گزارش شده است، امسال ۳۰۰ مورد نظارت بهداشتی انجام شده است که دو واحد فرآورده خام دامی پلمب شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید