Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده عنوان کرد:

چنگلوایی، دائرة‌المعارف کشاورزی خوزستان

خدارحم امیری‌زاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تقدیر از تمام تلاش‌ها و فعالیت‌های کیخسرو چنگلوایی در بخش کشاورزی خوزستان اظهار کرد: چنگلوایی دائرة‌المعارف کشاورزی خوزستان است.

چنگلوایی، دائرة‌المعارف کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری‌زاده رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه تکریم و معارفه ریاست جدسد سازمان که با حضور محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع، محمدرضا قدسی مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی و مدیران کل، معاونان و مدیران سازمان برگزار شد گفت: استان خوزستان استانی است وسیع با قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیار منحصر به فرد که دارای شاخص‌های بی‌نظیری در بخش تولیدات کشاورزی در کشور است.

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که مسئولیت امنیت غذایی مردم مسئولیت بسیار سنگینی است افزود: استان خوزستان دهمین استان پهناور کشور، پنجمین استان از نظر جمعیت و دارای بزرگترین جلگه کشاورزی در کشور است که سالانه تولید 17 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی که 14 درصد کل تولیدات کشور است را به خود اختصاص می‌دهد.   

امیری‌زاده با بیان اینکه استان خوزستان در 12 محصول رکورد اول و در تولید چندین محصول رکورد دوم را در کشور از آن خود کرده است گفت: این عناوین و میزان تولید محصول در استان بیانگر ظرفیت و پتانسیل بالای استان خوزستان در بخش کشاورزی است.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین بیان داشت: مسئولیت ما در استانی ویژه که بزرگترین زمین‌های آبی، بزرگترین رودخانه و سدهای کشور را به خود اختصاص داده است بسیار سنگین است و انتظار می‌رود اگر استان خوزستان به عنوان استانی با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه شناخته می‌شود، در زمینه اعتبارات، تسهیلات و امکانات رفاهی نیز رسیدگی بیشتری شود.

وی اظهار کرد: استان خوزستان استانی چهارفصل است که در طول سال قابلیت 3 کشت را دارا است، کشت‌هایی از جمله گندم، چغندرقند، دانه‌های روغنی و .... که جزء محصولات استراتژیک و اساسی محسوب می‌شوند.

امیری‌زاده همچنین ضمن تقدیر از زحمات 9 ساله کیخسرو چنگلوایی رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خوزستان وی را دائرة‌المعارف کشاورزی خوزستان قلمداد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید