Iranian Agriculture News Agency

در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح شد

کاهش وابستگی در محصولات استراتژیک در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، آئین تکریم و معارفه ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد.

کاهش وابستگی در محصولات استراتژیک در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبر نگار ایانا در خوزستان، محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی که با حضور مدیران، معاونان و روسای ستادی در این سازمان برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات بی‌دریغ کیخسرو چنگلوایی رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یکی از مباحث مهمی که در حال حاضر در دستور کار وزارتخانه قرار دارد کاهش وابستگی در محصولات استراتژیک است که محقق شدن این مهم، همت والای متولیان بخش کشاورزی را به خصوص در استان خوزستان می‌طلبد.

وی افزود: از اتفاقات بسیار خوبی که در یکی دوماه گذشته و با پیگیری‌های مقام عالی وزارت به تصویب رسید و در حال اجرا است می‌توان به اجرای پهنه‌بندی و جذب 10 هزار ناظر و سوق دادن آنها به مزارع، برنامه رویش و ارتباط کشاورز و تشکل در این برنامه، اجرای طرح یاوران تولید که باعث ورود محقق و اطلاعات روز به مزارع می‌شود و همچنین راه‌اندازی سامانه پیام رسان تاک برای انتقال اطلاعات به کشاورزان عزیز اشاره کرد.

طلایی با بیان این مطلب که باید بار مالی را از روی دوش دولت برداشت و اجرای طرح‌ها را به سمت تسهیلات بانکی سوق داده و از ظرفیت‌های بانک کشاورزی استفاده کنیم تصریح کرد: طرح اصلاح فرایندها با حضور تیمی در وزارتخانه برای بازنگری و تسهیل در فرآیندها در حال اجرا است تا بستر برای سرمایه‌گذاری آسان و حق انتخاب برای سرمایه‌گذاران مهیا شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات کیخسرو چنگلوایی گفت: انتخاب جایگزین و رئیس جدید برای خوزستان کار بسیار دشواری بود زیرا استان خوزستان یک استان کشاورزی است که معاونان و مدیران شایسته و قابلی دارد که هر کدام شایستگی تکیه زدن بر این مسند را داشتند.

در ادامه این جلسه محمدرضا قدسی مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که باید به جوانگرایی اعتقاد داشته و اعتماد کنیم عنوان کرد: نیروی جوان خلاق بوده و قدرت ریسک بالایی دارد و ما باید میدان را برای نیروی جوان باز و شرایط را برای فعالیت این قشر مهیا کنیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از زحمات کیخسرو چنگلوایی به عنوان رئیس سابق و خیرمقدم به خدارحم امیری‌زاده به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: تصمیم‌گیری و انتخاب یک نفر برای پست ریاست سازمانی چون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بسیار دشوار و زمانبر بود چرا که استان خوزستان، استانی ویژه، با شرایط و محصولات راهبردی خاص بوده و سطح انتظار از این استان بسیار بالا است.

قدسی با بیان این مطلب که امیدواریم روزی 50 درصد غذای مردم کشور در استان خوزستان تولید شود خاطرنشان کرد: امروز و در شرایط خاص کنونی امید کشور به بخش کشاورزی است.

در ادامه نیز کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و رئیس سابق جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این هفته و این روز را به جهادگران و تلاشگران عرصه تولید و سنگر سازان بی سنگر تبریک گفت.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی دستگاه‎های اجرایی، معاونان، مدیران، روسای ستادی و همکاران خدوم و زحمتکش که در تمام این سالها همگام و همراه سازمان بودند افزود: استان خوزستان استانی است پهناور که جایگاه ویژه‌ای در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد، طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در افق 1404 برای این استان تعریف شده پیش‌بینی می‌شود 25 درصد توسعه‌ای که در بخش کشاورزی کشور رخ می‌دهد در استان خوزستان باشد.

چنگلوایی همچنین گفت: مدیریت کاشت، داشت و برداشت بیش از یک میلیون و 470 هزار هکتار با بیش از 140 نوع انواع محصولات کشاورزی کار بسیار دشواری است که اگر همدلی، همراهی و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف بخش کشاورزی نبود این مهم محقق نمی‌شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ضمن تبریک به خدارحم امیری‌زاده رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: آغاز کار ریاست جدید سازمان نیز مصادف شد با کشت‌های تابستانه، شعار جهش تولید و دو عامل محدود کننده تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید 19، همچنین برنامه‌هایی که رئیس جمهور برای وزارتخانه تعریف و مقام عالی وزارت در مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است و انتظاری که از سازمان جهاد کشاورزی و بخش کشاورزی استان خوزستان می‌رود، که قطعاٌ با درایت رئیس جدید، معاونان، مدیران کل و ستادی شاهد توفیقات بیش از پیش در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

چنگلوایی در ادامه یادآور شد: در برنامه میان مدتی که برای استان تعریف شده و رسیدن به مرز 30 میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی در افق 1410 با تکیه بر اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره‌وری، استفاده از ظرفیت‎های مغفول بخش کشاورزی می‌طلبد کماکان وزارتخانه حمایت‌های خود را در کنار واحدهای استانی ادامه دهد.

وی با بیان این مطلب که در این مجموعه بزرگانی در حال خدمت هستند که می‌توان هر کدام را سرداران عرصه تولید نام نهاد عنوان کرد: در حال حاضر می‌توان گفت تولید در استان خوزستان پایدار شده، در بدترین شرایط خشکسالی 60 ساله اخیر و همچنین در شرایط سیل با دوره بازگشت 50 ساله ما شاهد روند روبه‌رشد استان در تولید محصولات کشاورزی بودیم که انشالله با همکاری دولت، تلاش همکاران وکشاورزان سخت‌کوش استان و عنایت خداوند شاهد رشد و بالندگی بیشتر استان خوزستان زرخیز باشیم.

شایان ذکر است، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به عنوان نماینده تمامی کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی استان، گزارش مشروح و مفصلی از عملکردهای یک دهه اخیر و دوران تصدی کیخسرو چنگلوایی ارائه کرد و وی را قافله سالار امنیت غذایی و تولیدات بخش کشاورزی دانست.

لازم به یادآوری است در پایان این جلسه نیز خدارحم امیری زاده به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان قسم‌نامه مدیران وزارت متبوع را قرائت کرد.          

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید