Iranian Agriculture News Agency

برداشت خوشه‌های طلایی گندم در آرادان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان گفت: برداشت خوشه‌های طلایی گندم در این شهرستان آغاز شد.

برداشت خوشه‌های طلایی گندم در آرادان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی اظهار کرد: گندم در سطح سه هزار و 600 هکتار مزارع شهرستان آرادان کشت‌شده است.

وی با بیان اینکه امسال سه هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم رفته است گفت: میانگین تولید گندم در شهرستان 5/2 تن در هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان افزود: برآورد می‌شود کشاورزان این شهرستان امسال بیش از 18000 تن گندم از مزارع خود برداشت کند.

شاه‌حسینی با اشاره به ارقام کشت‌شده گندم در مزارع این شهرستان خاطرنشان کرد: ارقام کشت‌شده شامل سیوند، پارسی و رخشان است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از پانزدهم خردادماه آغاز شده افزود: کار برداشت گندم تا دهم تیرماه ادامه دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اظهار داشت: تعداد 6 دستگاه کمباین بومی و 21 دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان به عهده دارند.

شاه‌حسینی افزود: در این زمینه 10 اکیپ برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نظارت دارند.

وی به برخی از اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان آرادان اشاره کرد و گفت: توزیع بذر اصلاح‌شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی نظیر کلاس‌های آموزشی ترویجی و اطلاع‌رسانی برای سم‌پاشی به‌موقع علیه عوامل خسارتزای گیاهی، پیگیری در زمینه اعمال مدیریت بهینه تغذیه گیاهی، اجرای مزرعه تحقیقی و ترویجی مقایسه ارقام گندم و انتقال‌یافته‌های نوین به کشاورزان و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول را برخی از اقدامات انجام شده برای کمک به کشاورزان آرادانی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید