Iranian Agriculture News Agency

مراسم تکریم و معارفه

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان معرفی شد.

مراسم تکریم و معارفه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، آیین تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با حضور معاون امور استان‌ها و امور زکات حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران و کارشناسان سازمان و ادارات تابعه در تالار سنبله برگزار شد.

در این آیین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی، معاون امور استان‌ها و امور زکات حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: باید از تلاش تولیدکنندگان به‌عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان کشور، نهایت تشکر را داشته باشیم که با تمام توان در حال ایستادگی و رفع نیازهای کشور هستند تا بتوانیم از این جنگ اقتصادی همه جانبه نیز پیروز خارج شویم.

وی ادامه داد: امسال سال جهش تولید نام گرفت، طی سال‌های گذشته نیز تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوعات اقتصادی بوده و این نشان از اهمیت مباحث اقتصادی و تولید در کشور است، در شرایط کنونی دشمنان کشور تلاش می‌کنند از طریق مشکلات اقتصادی به کشور آسیب وارد کنند و این موضوع لزوم توجه دوچندان به موضوعات اقتصادی و به‌ویژه تولید را نمایان می‌کند.

معاون امور استان‌ها و امور زکات حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: نیاز است از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی علمی حرکت کنیم، درصورتی‌که کشاورزی به‌صورت علمی انجام گیرد به رونق تولید خواهیم رسید، البته رونق تولید باید در تمامی بخش‌ها صورت گیرد، مسئولان و کارشناسان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه نیز باید در زمینه تولید فرهنگ، معنویت، صمیمیت و مهربانی و حرکت جهادی برای کسب رضایت خداوند پیش‌قدم باشند و در این مسیر تلاش کنند.

وی اضافه کرد: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه همواره خود را در خدمت تولید و کمک به اقتصاد کشور می‌‌بیند و از فعالیت مدیران در راستای توسعه فعالیت‌های سازنده حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی افزود: باید به جوانان اعتماد کرد و به‌طورقطع با کمک و همت جوانان می‌توان باقدرت حرکت و مشکلات را برطرف نمود.

وی اضافه کرد: در سال جهش تولید هستیم و باید توجه داشت در راستای افزایش تولید باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها بهره برد زیرا امروز یکی از اولویت‌های اصلی کشور رفع مشکلات اقتصادی است.

وی تصریح کرد: نیاز است به سمت کشاورزی علمی حرکت کنیم و در این بخش توجه به کشاورزی اسلامی می‌تواند راهگشا و کمک‌کننده به این امر مهم باشد، آیات و روایات بسیاری در خصوص اهمیت کشاورزی وجود دارد که باید از آن‌ها بهره گرفت.

در ادامه این آیین، مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با اشاره به وضعیت کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده بر خود لازم می‌دانیم در راستای تحقق این هدف تمامی امکانات و تلاش مجموعه سازمان را بسیج کرده و در این مسیر قدم برداریم.

وی افزود: در همین خصوص، تأکید بر تولیدات با کیفیت، افزایش بهره‌وری، استفاده حداکثری از سرمایه‌های مردمی و مشارکت دادن مردم در امر تولید از برنامه‌هایی است که می‌تواند به رونق تولید در کشور کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: اصفهان جز استان‌های با اقلیم خشک و نیمه‌خشک محسوب می‌شود، پس با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم و در شرایطی که شاهد کاهش چشمگیر منابع آبی استان طی چند سال اخیر هستیم اما با همت و تلاش تولیدکنندگان و کارشناسان بخش کشاورزی، میزان تولید محصولات کشاورزی رشد دو برابری داشته و این نشان از ظرفیت بالای بخش کشاورزی استان اصفهان است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در راستای عمل به وظایف خود با برنامه‌ریزی‌های گسترده چند موضوع را به‌عنوان محور و سرفصل فعالیت‌های خود قرار داده که از آن جمله می‌توان به اجرای برنامه‌های متعدد در جهت صرفه‌جویی در منابع آبی، افزایش اعتبارات برای توسعه شبکه‌های آبیاری نوین، تقویت و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، تدوین الگوی کشت استان، پیگیری مباحث امنیت و سلامت غذایی در محصولات مختلفی همچون سیب‌زمینی و پیاز و ایجاد زنجیره‌های تولید در محصولات باارزشی همچون شیر و زعفران و گل محمدی و حفاظت از مراتع و اراضی کشاورزی اشاره کرد.

مرادمند تصریح کرد: باید از زحمات حاج‌آقا کوچک‌زاده که حدود 12 سال مسئولیت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان را عهده‌دار بودند تشکر ویژه کنم زیرا ایشان در این مدت باعث خیر و برکات زیادی برای سازمان شدند، همچنین برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین بختیاری که به‌عنوان مسئول جدید حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد آرزوی موفقیت و سربلندی دارم، تمامی مدیران سازمان نیز همچون همیشه تلاش می‌کنیم نهایت همکاری را با ایشان و مجموعه تحت مدیریتشان داشته باشیم تا بتوانیم مسیرهای موفقیت را با همراهی و همدلی طی کنیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بختیاری، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: از حمایت‌های مسئولان تشکر می‌کنم و امیدوارم با همکاری و همدلی و همراهی بتوانیم ادامه‌دهنده راه امام (ره) و امام خامنه‌ای باشیم و در راستای تحقق اهداف بخش کشاورزی و توسعه و پیشرفت کشور قدم برداریم.

وی افزود: از همه دوستان و همکاران خودم در سازمان جهاد کشاورزی تقاضا دارم همچون همیشه یاری‌گر ما باشند تا بتوانیم با همکاری‌های گسترده به تحقق اهداف بلندمدت نظام جمهوری اسلامی کمک کنیم.

در ابتدای این آیین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی کوچک زاده، با بیان برخی فعالیت‌های شکل گرفته در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه طی چند سال گذشته اظهار کرد: با تلاش‌های شکل گرفته موفق شدیم حوزه نمایندگی ولی‌فقیه را در تمامی ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی فعال کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه امور عشایر با همکاری خیران و مردم موفق شدیم تعداد بسیاری از عشایر را به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام کنیم، در زمینه دامپزشکی، استقرار ناظر در تمامی کشتارگاه‌های استان به‌صورت فعال وجود داشت و برای نخستین بار شورای عالی ذبح شرعی در استان اصفهان تشکیل شد، همچنین اصفهان به‌عنوان اولین استان موفق به تولید فیلم‌های آموزشی ذبح شرعی شد که این تولیدات در سایر استان‌ها نیز مورد استقبال و استفاده قرار گرفت.

مسئول سابق حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در خصوص منابع طبیعی، حامیان انفال تشکیل شد، در تعاون روستایی، مسئولیت زکات به حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپرده شد و اتفاقات خوبی رخ داد، همچنین شوراهای چهارگانه نماز، زکات، امر به معرف و نهی از منکر شکل گرفتند و موارد به‌صورت تخصصی مورد پیگیری قرار گرفتند. علاوه بر این موارد برگزاری جلسات آموزشی هفتگی برای مدیران و کارمندان، کوه گشت ماهانه و زیارت قبور پاک شهدا، برگزاری اردو برای بسیجیان و برخی موارد دیگر ازجمله اتفاقات مثبتی که در طی چند سال اخیر توسط حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان پیگیری و اجرا شده است.

در پایان این آیین، با اهدای حکمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بختیاری به‌عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان معرفی شد و با اهدای لوح‌هایی از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید