Iranian Agriculture News Agency

دیدار رئیس سازمان و جمعی از معاونین و مدیران جهاد کشاورزی با امام جمعه شهرستان جیرفت

در اولین روز از هفته جهاد کشاورزی ،رییس سازمان و جمعی از معاونین و مدیران با همراهی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان با امام جمعه شهرستان جیرفت دیدار کردند.

دیدار رئیس سازمان و جمعی از معاونین و مدیران جهاد کشاورزی  با امام جمعه شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، برخوری رئیس سازمان در این دیدار ضمن گرامیداست یاد و خاطر شهدای سنگر ساز بی سنگر ،هفته جهاد کشاورزی را به جامعه کشاورزی جنوب کرمان تبریک گفت.

 وی با اشاره به تلاش شبانه روزی و صادقانه کارکنان جهاد کشاورزی در خدمت رسانی به کشاورزان منطقه افزود کارکنان سازمان  فرهنگ جهادی را سر لوحه کار خود قرار داده اند و بی ادعا تمام تلاش خود را در جهت توسعه بخش کشاورزی  به کار گرفته اند.

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت سازمان در جهت رونق بخش کشاورزی افزود از مهمترین این برنامه ها  تکیه بر صادرات محصولات ،معرفی و بازاریابی محصولات منطقه ،هاپ گلخانه ای ،ایجاد منطقه ازاد کشاورزی ،کشاورزی قراردادی و ... است که در این خصوص کارهای زیادی طی ۲ سال گذشته از جمله بازاریابی و رایزنی برای صادرات محصولات منطقه و برگزاری چندین جشنواره ملی در جهت شناساندن محصولات منطقه انجام شده است و نتیجه ان کشاورزی در جنوب کرمان به  رونق دوچندانی دست یافت  اما متاسفانه بیماری کرونا، ایجاد تعرفه صادراتی ،همچنین منع صادرات محصولات به عراق  که جنبه سیاسی داشت باعث ضرر و زیان کشاورزان در پایان سال زراعی امسال شد.

وی خاطر نشان کرد علی رغم حجم بالای محصولات از جمله محصول پیاز با برنامه ریزیهایی که صورت گرفت از دپوی ان که در سالهای گذشته شاهد از بین رفتن محصولات بودیم جلوگیری شد و با ورود ۱۵ تعاون روستایی کشور و عرضه مستقیم محصولات در ان استانها بیش از ۵۲۰۰ تن محصول پیاز جنوب خریداری شد.

در ادامه دکتر سعادتفر امام جمعه جیرفت بیان کرد: حوزه جهاد کشاورزی حوزه گسترده ای است و کارهای خوبی تا کنون در این حوزه انجام شده است که جای تقدیر دارد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و باید برای رسیدن به این نقطه مطلوب تلاش و کوشش کرد.

وی ادامه داد: منطقه ازاد کشاورزی ایده و طرح بسیار تاثیرگذاری در منطقه هست و باید توسط مسئولان جدی گرفته شود و با نوستن بک طرح قوی یک پیوست فرهنگی برای ان نیز در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد انچه از مسئولین انتظار هست طبق فرمایشان مقام معظم رهبری  بحث عدالت است که باید سرلوحه کار مدیران بخصوص مدیران جهاد کشاورزی که با کشاورزان زحمتکش سرو کار دارند باشد.

وی در پایان گفت امادگی برگزاری نشستی با مسئولین خصوصا استاندار کرمان در جهت حل برخی مشکلات پیش روی  بخش کشاورزی جنوب کرمان را داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید