Iranian Agriculture News Agency

سالانه ۱۰۰ راس بره نر اصلاح شده در شیروان توزیع می‌شود

مدیر جهادکشاورزی شیروان با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ راس بره نر اصلاح شده در این شهرستان توزیع می‌شود، گفت: استفاده از آنها افزایش حدود ۲ برابری بره‌دهی گوسفندان کردی را در پی دارد.

سالانه ۱۰۰ راس بره نر اصلاح شده در شیروان توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهران حیاتی گفت: با انتقال ژن چندقلوزایی، هر ۱۰۰ میش در هر زایمان ۱۷۰ بره تولید می کند.

وی گفت: دام های حاوی این ژن قابلیت تولید بره در هر هشت ماه یکبار را دارد که در هر زایمان راندمان بره دهی آنان، ۱.۷ بره به ازای هر میش است.

حیاتی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ راس دام در ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند کردی واقع در روستای حسین آباد این شهرستان نگهداری می شد افزود: امسال این تعداد به ۸۰۰ راس دام سبک افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان هدف از اصلاح نژاد دام در این ایستگاه را توزیع دام متناسب با نیاز دامدار دانست چون بره دهی یکی از صفات مهم اقتصادی در پرورش دام سبک است، افزایش راندمان بره دهی در برنامه اصلاح نژاد قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه با هدف افزایش بهره وری در تولید گوشت قرمز و توانمند سازی نژاد گوسفند کردی در کشور طراحی و اجرا شده که در حال حاضر بسیاری از دامداری‌های استان تحت پوشش خدمات این ایستگاه قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید