Iranian Agriculture News Agency

کنترل آتش سوزی در جنگل‌های بلوط چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع آتش سوزی‌های اخیر در استانهای زاگرس‌نشین گفت: آتش‌سوزی‌های رخ داده در استان سطحی بوده و به پوشش جنگلی بلوط آسیبی نرسانده است و تاکنون این استان از آتش سوزی‌های بزرگ در امان بوده است.

کنترل آتش سوزی در جنگل‌های بلوط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهامحال و بختیاری، علی محمدی‌مقدم اظهار کرد: امسال تاکنون چهار مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داده است، که ۲ مورد آن در منطقه بلوط بلند کارون ۴، یک مورد در لردگان و یک مورد در خانمیرزا بوده است.

وی، سطح آتش‌سوزی در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا را در حد مترمربع عنوان کرد و افزود: وسعت آتش‌سوزی‌های رخ داده در کارون ۴ هر کدام چهار هکتار و در مجموع هشت هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منطقه دچار حریق شده در کارون ۴ به دلیل اینکه دریاچه سد ارتباط را در آن منطقه کامل قطع کرده است، دامدار، جوامع محلی، روستایی و بهره‌بردار ندارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه گردشگرانی که با قایق و رفتینگ در منطقه برای تفریح می‌روند، احتمال دارد آتشی روشن و بدون خاموش کردن آن منطقه را ترک کرده‌اند و همین سبب بروز آتش در منطقه شده است.

محمدی‌مقدم تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی به محض اطلاع از وقوع آتش با استفاده از قایق خود را به محل حادثه رسانده و آتش را خاموش کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه درختان این منطقه تک پایه هستند آتش علوفه را سوزانده و آسیبی به درختان وارد نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال‌های گذشته نیز در این منطقه آتش‌سوزی رخ داده است، تصریح کرد: چندین نشست هم با مدیران سد کارون ۴ برای اینکه حفاظت آن منطقه را خودشان به عهده بگیرند برگزار شده است و انتظار است همکاری در این زمینه با اداره کل منابع طبیعی استان انجام شود. 

محمدی‌مقدم ادامه داد: این حوزه مشرف به دریاچه سد است و از بین رفتن پوشش گیاهی آن به دلیل  شیب زیاد منطقه، دریاچه سد را از رسوب پر می‌کند که مدیران سد باید آن را حفاظت کنند، ولی توجهی به این موضوع ندارند.

به گزارش ایانا، ۸۰ درصد از مجموع ۳۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری را بلوط تشکیل می‌دهد که ۲۰۰ هزار هکتار از این جنگل‌ها در محدوده زاگرس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید