Iranian Agriculture News Agency

تاکنون دو هزار و 16 هکتار چغندر در مزارع خراسان شمالی کشت شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کشت بهاره چغندر قند در خراسان شمالی همچنان ادامه دارد گفت: تاکنون دو هزار و ۱۶ هکتار زیر کشت چغندر قند رفته است.

تاکنون دو هزار و 16 هکتار چغندر در مزارع خراسان شمالی کشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد نقی کاظمیان گفت: سطح ابلاغی برای استان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که تاکنون دو هزار و ۱۶ هکتار زیر کشت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سطح سبز چغندر قند هزار و ۷۹۶ هکتار است، افزود: از کل سطح زیر کشت این محصول

 تاکنون هزار و ۹۸۸ هکتار با کارخانه قند شیروان و جوین قرار داد بسته شده است.

وی همچنین افزایش قیمت را دلیل استقبال کشاورزان برای افزایش سطح کشت اعلام کرد و گفت: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم چغندر قند با عیار ۱۶، ۶۵۲ تومان با هزینه حمل تعیین شده که نسبت به پارسال هر کیلوگرم ۱۵۰ تومان افزایش یافته است.

کاظمیان گفت: عیار چغندر قند در استان ۱۷ و ۸ دهم است که به ازای افزایش عیار، ۴۸ تومان در هرکیلو به قیمت خرید اضافه می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد کشت چغندر قند در استان انجام شده است، افزود: عملکرد تولید این محصول در هر هکتار ۵۰ تن است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن چغندر قند از کشتزار‌های منطقه برداشت شود.

وی افزود: امسال برای افزایش عملکرد مزارع چغندر قند، کود‌های مناسب و بذر‌های مرغوب با ارز دولتی وارد و در اختیار چغندرکاران قرار گرفت.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی می‌شود روند کشت این محصول تا پایان خرداد ماه ادامه یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید