Iranian Agriculture News Agency

سعادت:

فرهنگ ایران با زندگی عشایر عجین شده است

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: قشر عشایر از دو جهت برای ما مهم هستند؛ یکی اینکه فرهنگ ایران با زندگی عشایر عجیبن شده است و دیگر اینکه جایگاه و سختی کار و زندگی آنان است که مردمانی دوست داشتنی، اصیل و تولید کننده هستند که خیلی زحمت می کشند و تلاش می کنند.

فرهنگ ایران با زندگی عشایر عجین شده است

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور عشایر ایران، نشست بررسی توانمندی های تشکل ها و شبکه تعاونی های عشایری کشور در روز چهارشنبه 21 خرداد با حضور تعدادی از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و مدیران عامل شرکت ها و موسسات وزارتخانه در سالن اجتماعات سازمان امور عشایر برگزار شد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی در این نشست اظهار داشت: شاید جامعه عشایری چندان در آمار و ارقام دیده نشوند، در صورتی که نقش مهمی در کشور دارند و سهم خود را به خوبی اجرا می کنند اما چون جزو کلونی های کوچک هستند کمتر مورد توجه بوده اند.

سعید سعادت با بیان اینکه در ارائه خدمت به جامعه عشایری در برخی زمینه ها دچار مشکلاتی هستیم، گفت: در تأمین علوفه و خوراک دام و نهاده مشکلاتی وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسه اهمیت داشت و دستور وزیر جهاد کشاورزی بود که این جلسه برگزار و گزارش آن داده شود، افزود: در موضوع این جلسه ارکان مهم و اصلی و مسوول من جمله بانک کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام هستند که باید پشتیبانی کنند و اگر نیاز به مستندات و مصوبات قانونی و یا تغییر در آن است، وظیفه ما است که پیگیری کنیم و اینها را فراهم کنیم.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ضعف در آمار، گفت: موضوع آمار در برنامه ریزی ها خیلی مهم است و باید آماری داشته باشیم که بتوانیم بر اساس و مبنای آن برنامه ریزی درستی انجام دهیم.

سعادت با بیان اینکه آنچه در موضوع تولید بسیار مهم است؛ تولید به صورت زنجیره ای است، ادامه داد: زنجیره ها اصولاً خوب جواب می دهند و  حتما باید عشایر وارد زنجیره تولید شوند و باید برنامه ریزی شود که از نقطه تولید تا انتها و عرضه به بازار به صورت یک زنجیره انجام شود.

وی ابراز داشت: در بحث نهاده ها باید از خام خواری نهاده ها جلوگیری شود و سرمایه گذاری از طریق تشکلهای عشایری انجام شود تا نهاده ها از طریق کارخانه های خوراک دامی که توسط این تشکلها راه اندازی شده، تولید و تامین شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: جلسات کارشناسی در کمترین زمان برگزار شود و دستورالعملهای لازم تدوین تا خدمت وزیر ارائه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید