Iranian Agriculture News Agency

افزایش 56 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی در سال 98

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان پیش از ظهر چهارشنبه امروز(21خرداد99) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته جهادکشاورزی با اشاره به اعتبارات و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته باوجود تمامی مشکلات اما اعتبارات بخش تملک و دارایی سازمان افزایش داشته و از عدد 113 میلیارد تومان در سال 97 به 177 میلیارد تومان در سال 98 افزایش یافته است.

افزایش 56 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی در سال 98

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدحسین اکبری با بیان این‌که در سال گذشته 56 درصد اعتبارات نسبت به سال 97 افزایش داشت، گفت: 93 درصد اعتبارات سال گذشته مربوط به اعتبارات ملی است.

وی از 400 پروژه و بیش از 800 ریز پروژه در حال اجرا در بخش کشاورزی در استان خبر داد و افزود: بیشتر پروژه‌ها مربوط به آب و خاک است که با هدف کاهش مصرف آب، صرفه جویی و افزایش بهره‌وری انجام شده یا در حال انجام است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بخش توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سال گذشته بیش از13 هزار هکتار در استان آغاز شد که بیش از 6 هزار هکتار انجام و مابقی در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که در بخش توسعه سیستم‌های نوین آبیاری 56 درصد رشد داشتیم، اظهار کرد: در بحث احیا و مرمت قنوات نیز شاهد رشد 165 درصدی در استان هستیم.

اکبری خاطرنشان کرد: در سال 97 حدود 40 کیلومتر به تعداد 80 رشته قنات در استان احیا شده که این عدد در سال گذشته به 346 رشته قنات به طول 106 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: انتقال آب با لوله از محل تامین منبع آب در سال 97 به طول 33 کیلومتر بوده که این عدد در سال گذشته به 48 کیلومتر رسیده است.

وی با بیان این‌که در بخش تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی 11 درصد رشد را شاهد هستیم، افزود: در بخش زیرساخت‌های گلخانه‌ای نیز از 62 هکتار به 142 هکتار ارتقا یافته و علاوه بر این در سایر بخش‌های کشاورزی نیز شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید