Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی استان تهران برگزار شد

با هدف آشنایی هرچه بیشتر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران با شیوه های عملی و کاربردی در مواجهه با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی و اطفاء به موقع آن، کارگاه آموزشی دو روزه اطفاء حریق برگزار شد.

کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی استان تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران در این کارگاه آموزشی فراگیران با نکات کلیدی مربوط به پیشگیری، پیش آگاهی، کشف و اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی آشنا شدند.

ایرج قاسمی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می طلبد.

وی ادامه داد: برای به حداقل رسیدن احتمال آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی هم ساکنان و هم گردشگران باید همکاری کنند چرا که بدنبال یک سهل انگاری و بی احتیاطی همچون روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن، انداختن ته سیگار در طبیعت، رها کردن بطری های شیشه ای که در اثر تابش آفتاب مانند عدسی عمل می کنند باید منتظر آتش سوزی و از بین رفتن وسعت زیادی از عرصه های طبیعی باشیم.

قاسمی با بیان اینکه عرصه های جنگلی و مرتعی به عنوان میراث طبیعی محسوب شده و به مراقبت خاص نیاز دارد تصریح کرد: یکی از عوامل مهم تخریب عرصه های طبیعی آتش سوزی است که علاوه بر از بین رفتن پوشش گیاهی و خصوصیات فیزیکی خاک، در بعضی مواقع موجب خسارت به تأسیسات و زیر ساخت های منطقه نیز می شود که بر این اساس ضرورت ایجاب می کند تا عموم مردم در کاهش آتش سوزی مشارکت لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: سامانه تلفنی 1504 در طول شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی درخصوص هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی ویژه همیاران طبیعت، سازمان های مردم نهاد، بهره برداران و اعضای تعاونی های فراگیر منابع طبیعی در آینده نزدیک نیز خبرداد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید