Iranian Agriculture News Agency

بهره گیری از ظرفیت منابع آبی و تحقق اقتصاد مقاومتی در تولید آبزیان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل گفت: شیلات داران اردل با بهره گیری از ظرفیت منابع آبی و با تولید سالانه ۸ هزار تن ماهی در سد کارون چهار رتبه نخست ماهیان سردابی در قفس را کسب کردند.

بهره گیری از ظرفیت منابع آبی و تحقق اقتصاد مقاومتی در تولید آبزیان

به گزارش خبرنگار اینا در استان چهارمحال و بختیاری، روح‌الله سعیدی با اشاره به اینکه ، شیلات داران این شهرستان از سال ۹۰ تا کنون پرورش ماهی در دریاچه سد کارون چهار را آغاز کرده اندافزود:هم اکنون ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم در پرورش ماهی در قفس کارون چهار فعالیت دارند.

وی اظهارکرد: 30 درصد ماهیان تولید شده در چهارمحال و بختیاری مصرف و ۷۰ درصد به استان‌های تهران، فارس، کرمان و یزد ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش نسبی در سرمایه گذاری اولیه، کاهش نیروی کار، سهولت در حرکت و جابجایی قفس و پرورش گونه‌های متنوع از مزایای پرورش ماهی در قفس است.

همچنین کارشناس  طرح وبرنامه جهادکشاورزی شهرستان اردل گفت: درخسارت سیل سال گذشته تعداد 36مزرعه پرورش ماهی دچار خسارت شدند که با پیگیریهای انجام شده بیش از 13میلیارد تومان تسهیلات و1میلیارد و 50میلیون تومان بصورت بلاعوض پرداخت شد

قابل ذکراست: شهرستان اردل با داشتن چشمه‌سارها و رودخانه‌های متعدد مهمترین مرکز تولید ماهی قزل‌آلا و و مستعد افزایش و توسعه آبزیی‌پروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید