Iranian Agriculture News Agency

استان همدان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور

​رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: استان همدان یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود که علی رغم داشتن 1.2 درصد از وسعت کشور، 4.4 درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان همدان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، منصور رضوانی جلال در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود که علی رغم داشتن ۱.۲ درصد از وسعت  کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در این راستا ادامه داد: بخش کشاورزی در استان همدان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار، ۶۹۲ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی (۶۱۹ هزار هکتار زراعی و ۷۷.۵ هزار هکتار باغی ) و ۲۹۳ هزار هکتار آیش با تولید سالانه قریب به ۴.۹ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است.

رضوانی جلال با تاکید بر این که بخش کشاورزی استان همدان، ۲۹ درصد اشتغال و  ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان و ۴.۵ درصد از تولیدات و ۳.۴ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، بر لزوم توجه به جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی زراعی ، باغی و دام و طیور در سطح کشور تاکید کرد.

همدان؛ از تولید ۹۲۰ هزار تنی سیب زمینی تا تولید ۴۰ هزار تنی انگور

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: همدان دارای تولید سالانه در حدود ۴۰۶ هزارتن انگور، ۵۴ هزار تن گردو، ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن سیر، ۳۴۰ هزار تن جو  و ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی است.

وی در پایان، اجرای عملیات آبیاری نوین در سطح ۱۵۱ هزار هکتار از اراضی آبی استان و نیز توسعه کشاورزی حفاظتی در راستای مدیریت مصرف آب و ایجاد ۴۲۰ واحد صنایع تبدیلی جهت  ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی استان و جلوگیری از هدر رفت آن ها را از ویژگی های ممتاز کشاورزی استان همدان برشمرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید