Iranian Agriculture News Agency

ایجاد واحد لبنی جدید در استان همدان توجیه اقتصادی ندارد

​ مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای ۴۶ واحد لبنی در استان همدان گفت: در حال حاضر ایجاد واحد لبنی جدید در استان همدان توجیه اقتصادی ندارد.

ایجاد واحد لبنی جدید در استان همدان توجیه اقتصادی ندارد

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ واحد لبنی دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در استان همدان وجود دارد، گفت: ظرفیت تولید اسمی این واحد ۵۹۸ هزار تن انواع محصولات لبنی است.

وی با بیان اینکه ۴۶ واحد لبنی دارای پروانه بهره‌برداری توان جذب ۹۳۶ هزار تن شیر خام را دارند، گفت: اشتغال مستقیم این واحدها یک هزار و ۳۵۰ نفر است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تعطیلی برخی واحدهای لبنی در استان همدان خبر داد و اضافه کرد: به دلیل عدم تنوع تولید برخی واحدها و اصرار به تولید محصولات قدیمی از ۴۶ واحد دارای پروانه در استان همدان در حال حاضر ۱۷ واحد فعال و نیمه‌فعال است.

محمدی گفت: بیشترین محصولات تولیدی این واحدهای فعال پنیر uf ،شیر پاستوریزه، شیر استرلیزه ، شیرهای طعم‌دار، ماست پاستوریزه و انواع دوغ است.

وی در ادامه با اشاره به بازار رقابتی محصولات لبنی گفت: واحدهای لبنی باید به‌روزرسانی شده و با نیاز مشتری وفق داده شوند چراکه در غیر این صورت امکان تعطیلی آنها وجود دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: در حال حاضر ایجاد واحد لبنی جدید به هیچ وجه در استان همدان مدنظر نیست چرا که توجیه اقتصادی ندارد اما فعال کردن واحدهای تعطیل شده از اولویت‌های امسال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید