Iranian Agriculture News Agency

امنیت غذایی و افزایش بهره‌وری اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت جهادکشاورزی در سفر به استان سیستان وبلوچستان صبح امروز باحضوردرجلسه شورای معاونین ومدیران این سازمان در زاهدان گفت:بخش کشاورزی عهده‌دار امنیت غذایی مردم است وافزایش بهره وری ازاولویت های این وزارتخانه است.

امنیت غذایی و افزایش بهره‌وری اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان سیستان و بلوچستان، احمد طمراسی با تبریک فرارسیدن هفته جهادکشاورزی افزود: ایجاد روحیه ونشاط و سرزندگی در بین کارکنان وتامین سلامت آنها زمینه سازکارآمدی بیشتر در این حوزه را فراهم می کند.

وی با اشاره به پروژه بزرگ طرح انتقال آب به اراضی دشت سیستان و تاکید وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید همه بخش‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در تحقق اهداف اجرایی طرح ملی انتقال آب به دشت سیستان سهیم باشند و پروژه‌ها و طرح‌های خود را برای سال جهش تولید عملی کنند.

طمراسی گفت نمی‌توانیم نسبت به بخش کشاورزی بی‌تفاوت باشیم چراکه امنیت غذایی کشور برعهده این بخش است و تاکنون وزارت جهاد کشاورزی در تمامی ماموریت‌های محوله نقش خود را در تامین امنیت غذایی به نحو احسن اجرا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از بخش کشاورزی استان گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع اقلیمی خاص خود شرایط تولید و پرورش انواع محصولات کشاورزی در شمال و جنوب استان در تمام فصول سال را دارد.

غلام حیدرزورقی به هجوم ملخ صحرایی در استان اشاره گردو خاطرنشان کرد: همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی و با تمام توان خود علیه آفت بین‌المللی ملخ صحرایی در استان در سطح بیش از 170 هزار هکتار در 15 شهرستان با توجه به ویروس کرونا در حال مبارزه هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید