Iranian Agriculture News Agency

۹۶۰ هکتار از زمین‌های شهرستان ری علیه ملخ سم‌پاشی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: ۹۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان از اردیبهشت ماه تاکنون علیه هجوم ملخ سم‌پاشی شده‌است.

۹۶۰ هکتار از زمین‌های شهرستان ری علیه ملخ سم‌پاشی شد

به گزارش ایانا در استان تهران، محمد عباسی در این باره اظهار کرد: ملخ‌های مهاجم شهرستان ری از نوع بومی و مراکشی هستند که در اثر باران های بهاری و سبزی مراتع جمعیتشان افزایش یافته است و اگر به خوبی تعداد این حشرات کنترل نشود موجب ایجاد خسارت در اراضی کشاورزی به خصوص مزارع غلات (گندم و جو) می شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی همزمان از زمان گرم شدن هوا در کانون های اصلی تجمع ملخ ها حضور یافته اند و تمهیدات در خصوص کنترل جمعیت این حشرات اندیشیده اند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی برای رفع نگرانی کشاورزان گندم و جوکار شهرستان ری سم برای مقابله با ملخ ها را در اختیارشان قرار داده است.

عباسی اضافه کرد: کانون های اصلی ملخ در شهرستان ری عرصه های منابع طبیعی و زمین های بایر اطراف فرودگاه امام خمینی (ره)، روستاهای کلین، خانلق و پشت شهرک شمس‌آباد در بخش حسن آباد فشافویه می باشد که از این مناطق هنوز گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به زمین های کشاورزی در شهرستان ری مخابره نشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید