Iranian Agriculture News Agency

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت زیرساخت‌های کشاورزی در سال گذشته

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت زیرساخت های کشاورزی اختصاص یافت.

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت زیرساخت‌های کشاورزی در سال گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علی بهنام‌فر افزود: با توجه به اینکه فصل برداشت گندم و جو در مزارع این شهرستان از ماه آینده آغاز می شود، خرابی راه های بین مزارع یکی از دغدغه‌های کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه برای اعلام خسارت سیل در سال گذشته باید در سامانه سجاد ثبت نام انجام می شد و بر طبق اطلاعات ثبت نام شده، اعتبار خسارت سیل به کشاورزان تعلق می گرفت، گفت: در سال گذشته یک تعداد در این سامانه امر ثبت نام را انجام دادند و یک تعداد باقی ماندند و بعد از اینکه سامانه مسدود شد اقدام به ثبت نام کردند که ثبت نام آن‌ها امکان‌پذیر نبود.

بهنام‌فر افزود: بعد از آن تلاش‌های زیادی انجام شد تا اجازه ثبت‌نام مجدد در سامانه داده شود اما مورد قبول قرار نگرفت و اعتبارات بالاعوض داده شده فقط بر اساس ثبت‌نام‌های انجام شده صورت گرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ میلیارد تومان خسارت سیل سال گذشته به زیرساخت های بخش کشاورزی بود که از این میزان ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فقط ابلاغ و به صورت ۱۰۰ درصدی اختصاص یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: از رقم مذکور نیز رقم ۲۰ میلیون تومان برای راه های بین مزارع شهرستان راز و جرگلان اختصاص یافت و از آن‌ها خواسته شد تا این اعتبار را برای راه های بین مزارعی که سطح خرابی آن ها خیلی زیاد است، هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با مدیریت بحران نیز مکاتبه شده است تا اعتباری برای حل این مشکل از محل ماده ۱۰ و ۱۲ اختصاص یابد اما هنوز از این محل نیز تامین اعتبار نشده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: این سازمان حتی برای تامین اعتبار جهت درخواست از اداره کل راه و شهرسازی و یا بخش خصوصی جهت استفاده از دستگاه های آن ها برای بهسازی راه های بین مزارع، دچار مشکل است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید