Iranian Agriculture News Agency

رزمایش مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران برگزار می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه جلسه شورای معاونین این اداره کل از برگزاری رزمایش مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی استان تهران در آینده نزدیک خبرداد.

رزمایش مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، احمد طاهری به اهداف برگزاری این رزمایش اشاره و در این باره افزود: ارزیابی آمادگی و توانمندی نیروهای منابع طبیعی در ابعاد مختلف و آشنایی بیشتر نیروها با شیوه های اطفاء حریق از اهداف اصلی این رزمایش می باشد.

وی ادامه داد: در این رزمایش علاوه بر حضور تیم های اطفاء حریق منابع طبیعی، دستگاه ها و نهاد های خدماتی و امدادی همچون سازمان آتش نشانی، هلال احمر، نیروهای شهرداری، محیط زیست و... و همچنین سازمان های مردم نهاد و همیاران طبیعت نیز شرکت خواهند داشت.

طاهری خاطر نشان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با هرگونه آتش سوزی های احتمالی در آماده باش کامل به سر می برند اما در این خصوص ضرورت ایجاب می کند تا تمامی دستگاه های ذی ربط با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه 95 درصد آتش سوزی ها منشأ انسانی دارد ابراز داشت: با توجه به گرمی هوا و مهیا بودن شرایط برای وقوع هرگونه حریق، کوچکترین بی احتیاطی و سهل انگاری می تواند به حادثه بزرگی منجر شده و خسارات جبران ناپذیری متوجه عرصه های منابع طبیعی شود.

وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را در پیشگیری از وقوع آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی مؤثر دانست و یادآور شد: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه ها در شکل دهی و جهت دهی افکار عمومی و تغییر نگرش ها، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی می تواند در ارتقاء آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی تأثیرگذار باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از عموم مردم، گردشگران و مسافران درخواست کرد: هنگام مراجعه به عرصه های جنگلی و مرتعی ضمن مراقبت از این سرمایه های ملی، از روشن کردن آتش و رها کردن بطری و اجسام شیشه ای در طبیعت به جد خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی در این جلسه بر تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح استان تهران تأکید کرد و بیان داشت: اجرای پروژه های آبخیزداری امسال هم با رویکرد جامع نگری در حوزه های آبخیز و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید