Iranian Agriculture News Agency

صادرات بیش از 20 میلیون دلار انواع محصولات پروتئینی از اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سال گذشته بیش از 20 میلیون دلار انواع محصولات پروتئینی از استان اصفهان صادر شد و علاوه بر درآمد مناسبی که برای استان به همراه داشت زمینه رونق تولید و شکوفایی این بخش را نیز فراهم کرد.

صادرات بیش از 20 میلیون دلار انواع محصولات پروتئینی از اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، در نشست تخصصی جلسه هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌ها، انجمن‌ها، کارشناسان و متخصصان بخش دولتی و خصوصی فعال در صنایع دام و طیور، حسین ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان همواره در زمینه تولید محصولات پروتئینی دارای جایگاه خوبی در سطح کشور بوده و همین موضوع اهمیت مشارکت فعالان بخش کشاورزی استان در تصمیم‌گیری‌های کلان را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های شکل‌گرفته فعالان بخش دام و طیور استان، باوجود مشکلات و تنگناهایی که وجود دارد سال گذشته بیش از 20 میلیون دلار انواع محصولات پروتئینی از استان اصفهان صادر شد و علاوه بر درآمد مناسبی که برای استان به همراه داشت زمینه رونق تولید و شکوفایی این بخش را نیز فراهم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور، نیاز است تولیدکنندگان با همت و اراده قوی و با تلاشی دوچندان در صحنه حاضر باشند و مسئولان نیز در جهت شکوفایی و رونق هر چه بیشتر بخش تولید تلاش کنند تا بتوانیم در این شرایط نیز با حجم مناسب تولید انواع محصولات از مشکلات با موفقیت عبور کنیم.

وی گفت: مشکلاتی در بخش‌های همچون تأمین نهاده‌ها وجود داشت که تلاش شد این مسائل برطرف شود تا بتوانیم به تولیدکنندگان دلگرمی و اطمینان برای آینده و تولید بیشتر بدهیم، هدف از برگزاری جلسات هم‌اندیشی نیز شناسایی نقاط ضعف اجرای انواع برنامه‌ها است تا در آینده بتوان با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در راستای توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان قدم‌های استوارتری برداریم.

ایراندوست اضافه کرد: برای هر اقدامی، توجه به نظرات موافق و مخالف لازم و ضروری است زیرا کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف مشخص شده و از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود، در همین راستا یک کمیته تخصصی با حضور نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌ها، متخصصان بخش دولتی و خصوصی تشکیل می‌شود تا بتوانیم نظرات مختلف در مواردی همچون نوع تخصیص ارز به نهاده‌ها و ... را به گوش مسئولان تصمیم‌گیر برسانیم.

در ادامه این نشست، امیرحسین افیونی، مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در امور تولیدات دامی و تشکل‌های مربوطه نیز با اشاره به موفقیت‌های بخش دام و طیور طی سالیان گذشته عنوان کرد: همواره باید به موضوع حفظ اشتغال در این بخش‌ها توجه ویژه داشت و هرگونه تصمیم یا وضع قوانین جدید باید به صورتی انجام گیرد که به روند تولید، صادرات و اشتغال آسیبی وارد نشود.

وی افزود: تولید محصولات لبنی و پروتئینی که از ضروریات زندگی مردم هستند همواره مورد توجه مسئولان بوده و توجه بیشتر به این بخش نیز می‌تواند به رفع مشکلات فعالان و تولیدکنندگان کمک شایانی داشته باشد.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در امور تولیدات دامی تصریح کرد: در زمینه تخصیص ارز لازم برای تأمین نهاده‌های دام و طیور باید تدابیری اندیشیده شود که با افزایش قیمت تمام شده محصولات برای مصرف‌کننده نهایی روبرو نشویم و به‌طورقطع چنین موضوع مهمی مورد توجه مسئولان تصمیم‌گیر در سطح کلان نیز خواهد بود.

فرهاد حاجی مرادی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم با اشاره به اهمیت قیمت‌گذاری مناسب انواع محصولات کشاورزی عنوان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که تولیدکنندگان بتوانند قیمت محصولات را تعیین کنند و این مردم باشند که انتخاب کنند کدام محصول را با چه کیفیت و چه قیمتی تهیه کنند.

در ادامه این نشست، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی در زمینه دام و طیور به ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در زمینه بهبود روند تولید و کمک به تولیدکنندگان پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید