Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت جهاد کشاورزی:

سمپاشی پنج هزار هکتار از اراضی یزد علیه آفت سن پایان یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به سپماشی علیه سن گندم گفت: در سال جاری در ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی استان گندم و جو کشت شد که مبارزه با این آفت در پنج هزار و ۶۳۶ هکتار پایان یافت.

سمپاشی پنج هزار هکتار از اراضی یزد علیه آفت سن پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمدعلی حاتمی زاده افزود: این طرح به صورت زمینی و با استفاده از ۲ هزار دستگاه انواع ادوات و ناوگان‌های سمپاش بومی، تراکتور و کوله پشتی از سوی کشاورزان و با نظارت کارشناسان سازمان که بیشتر در مزارع ابرکوه ، خاتم  و بهاباد قرار دارد، اجرا شد.

وی با تاکید بر تامین پنج هزار لیتر سموم دفع آفات نباتی توسط کشاورزان، اظهار کرد: ۳۵  کارشناس  پهنه و حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان در سمپاشی مزارع نظارت داشتند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی یزد با اشاره به اینکه کار سپماشی با توجه به شرایط آب و هوایی ۲ ماه ادامه داشت ، تصریح کرد: مبارزه با آفت سن علاوه بر بالا بردن کیفیت گندم برای تولید نان بسیار تاثیرگذار است و با سمپاشی نوین یک تن گندم در هر هکتار بیشتر برداشت می شود.

حاتمی زاده همچنین بابیان اینکه اواخر خرداد ماه جاری کار برداشت محصول گندم در استان آغاز می شود ،پیش بینی کرد که امسال از  ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت ۳۶  هزار تن محصول تولید شود که این عدد نسبت به سال قبل چهار هزار تن کاهش دارد که علت آن تغییر الگوی کشت و کاهش آب سفره های زیرزمینی است. 

در استان یزد کشاورزان و دامداران با رعایت الگوی کشت نوین و بهره وری از آب مجازی در بخش کشاورزی و دامداری سالانه افزون بر یک‌ میلیون و ۶۳۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

این میزان تولید به همت۷۰ هزار خانوار روستایی ، کشاورز و دامدار در این حوزه تولید می‌شود که شامل ۷۹۰ هزارتن محصول زراعی و باغی، ۵۱۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای و ۳۸۰ هزارتن محصول دامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید