Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد

آغاز برداشت جو در استان اردبیل

برداشت محصول باقلا برای اولین بار

پیش بینی شده امسال در مزارع جو آبی بالای 3200 کیلوگرم و در مزارع دیم بالای 1100 کیلوگرم به ازای هر هکتار برداشت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی از آغاز برداشت محصولات مزارع جو آبی و دیم خبر داد و گفت: امسال 875 هکتار جو آبی و 1106 هکتار جو دیم و در مجموع 1981 هکتار در حوزه شهرستان زیر کشت رفته و با بررسی های کارشناسان پیش بینی شده امسال در مزارع جو آبی بالای 3200 کیلوگرم و در مزارع دیم بالای 1100 کیلوگرم به ازای هر هکتار برداشت خواهیم نمود و در مجموع کل تولید جو آبی و دیم شهرستان به 4000 تن برسد.

نظیفی افزود: کشت جو در منطقه مغان به عنوان یک محصول استراتژیک بوده و کاشت آن از اوایل آبان ماه هر سال آغاز و اواسط خرداد ماه برداشت می شود و از جمله تولیدات شهرستان پارس آباد است که در کنار تولید کلزا، گندم و ... از اهمیت بالایی برخوردار است

نظیفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به سال جهش تولید اظهار کرد: امسال با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب، عزم جهادی این مدیریت برای رونق تولید در دستور کار گرفته تا بتوانیم با افزایش و تولید محصولات کشاورزی مرغوب و استاندارد سهمی در تامین امنیت غذایی کشور داشته باشیم.

این مقام مسئول همچنین افزود: باقلا از جمله محصولی است که برای اولین بار بصورت آزمایشی در 30 هکتار از مزارع شهرستان پارس آباد کشت شده و پیش بینی می شود بیش از 600 تن محصول تر باقلا تولید و روانه بازار شود.

وی تصریح کرد: کشت باقلا در اوایل آبان ماه کشت می شود و در اواخر اردیبهشت برداشت آن انجام می گیرد. و باقلا یک گیاه اصلاح کننده خاک بدلیل افزایش مقدار ازت بجای مانده از این گیاه است. اصلاح حاصلخیزی خاک با کشت باقلا موجب کاهش مصرف کود ازته در زراعت بعدی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید