Iranian Agriculture News Agency

توزیع کنسانتره با نهاده های دامی دولتی در خراسان رضوی

توزیع ۲۷ هزارو ۲۳۰ تن کنسانتره دامی با استفاده از نهاده های دولتی جهت استفاده دامداران خراسا ن رضوی در خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

توزیع کنسانتره با نهاده های دامی دولتی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در این طرح 7 هزارو 713  تن کنسانتره دام سبک و19 هزارو 517   تن کنسانتره گاو شیری( از محل نهاده های سبوس موجود و ذرت و جو و ذرت وارداتی) بین دامداران استان توزیع می‌شود.

مجید جعفری افزود: در تولید و توزیع این نهاده ها ​50 کارخانه خوراک دام استان و اتحادیه های دامداران، گاوداران، صنعت دامپروری و عشایری استان خراسان رضوی  همکاری دارند.

 وی ادامه داد: دامداران  خراسان رضوی جهت اطلاع از محل توزیع و دریافت سهمیه کنسانتره ماهانه می توانند به جهاد کشاورزی و یا شرکت تعاونی دامداری شهرستان مراجعه کنند.

وی گفت: در روش تبدیل مواد خام به کنسانتره دامی ( دام و طیور) و فرآوری آنها، بین 10 تا 15% مزیت نسبی در استفاده و تفاوت عملکردی گزارش شده است که در صورت تحقق موضوع، بهبود قابل توجهی در میزان راندمان تولید و مصرف علوفه و در نهایت صرفه جویی ملی در آب مصرفی مورد نیاز تولید خوراک دام و کاهش نیاز وارداتی نهاده های دامی حاصل خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یاد آورشد: در حال حاضر سالانه  بین 1 تا 1.2 میلیون تن خوراک دام و طیور در بیش از 70 کارخانه استان فرآوری و تولید می گردد که توسعه این میزان به 1.44 میلیون تن در سال 99 در برنامه جهش تولید در استان قرار گرفته است.

مجید جعفری افزود: استان خراسان رضوی رتبه اول در تولید و فرآوری خوراک دام و طیور کشور را داراست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید