Iranian Agriculture News Agency

کانون‌های بحران حریق در شاهرود شناسایی می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: کانون‌های بحران حریق در شاهرود شناسایی می‌شود.

کانون‌های بحران حریق در شاهرود شناسایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان از هماهنگی لازم با ستاد بحران، فرمانداری، مدیران ادارات مربوطه، دهیاری‌ها و شورا‌ها نسبت به پیشگیری از وقوع احتمالی حریق در جنگل‌ها و مراتع خبر داد و اظهار کرد: گروه‌هایی برای شناسایی کانون‌های بحران حریق تشکیل شده تا دسترسی به اطلاعات منطقه‌ای، جاده‌ها و راه‌های دسترسی به ‌مخازن آب را در دستور کار قرار دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: نقشه‌های اطلاعاتی مناطق بحرانی را با لحاظ کردن شاخص‌های موثر برای مدیریت و اطفای حریق تهیه و در ادامه اقداماتی همچون طراحی، ترمیم و بهسازی خطوط ‌آتش‌بر، انجام عملیات بهداشتی و پرورشی پیش‌بینی شده است.

وی پاکسازی عرصه‌های بحرانی و کاهش پوشش گیاهی در زیر اشکوب ‌مناطق جنگل کاری شده را امری ضروری دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود تصریح کرد: در این زمینه اطلاع رسانی از سوی صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و تهیه پیام، تیزر‌های ترویجی و آموزشی به مردم برای پیشگیری از حریق می‌تواند بسیار مفید باشد.

کشاورزیان با بیان اینکه دستورالعمل پیشگیرانه‌ای به دهیاری‌ها، شوراها، ائمه جماعات، روحانیون، ریش سفیدان و معتمدان محلی ارسال شده است، اظهار کرد: برگزاری بیشتر کلاس‌های ترویجی و آموزشی برای دامداران، کشاورزان و ‌بهره‌برداران و مجریان طرح‌های منابع طبیعی ضروری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از تجهیز2 پایگاه اطفای حریق در روستای ابر و مجن خبر داد و افزود: رزمایش عملیاتی این اداره هم در اردیبهشت ماه با موضوع حریق برای آمادگی بهتر نیرو‌ها و آشنایی بیشتر با لوازم اطفای حریق شامل پاور جت، فلسک بک و دمنده‌ها انجام شد.

وی گفت: درهمین راستا تاکنون نشست‌هایی با دهیاری‌ها و شورا‌ها و گروه‌های طبیعت دوست برای پیشگیری و اطفای حریق انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه را راه اندازی کشیک‌های آتش سوزی و گروه بندی گشت درمناطق جنگلی و مراتع، هماهنگی‌های لازم برای نصب تابلو‌های آگاهی‌دهنده و دیوارنویسی در مناطق و معابر پر تردد ‌تفرجگاهی و غیره  عنوان کرد.

کشاورزیان بیان کرد:کمبود نیرو‌های یگان حفاظت از دیگر مشکلات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید