Iranian Agriculture News Agency

فرماندار سقز:

بستر لازم برای خرید گندم کشاورزان فراهم شود

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه امسال تولید ۱۸۵ هزار تُن گندم تضمینی در این شهرستان پیش بینی می شود، گفت: باید بسترهای لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان فراهم شود.

بستر لازم برای خرید گندم کشاورزان فراهم شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، کامیل کریمیان در جلسه خرید گندم با بیان اینکه یکی از مهمترین خط‌مشی ها و سیاست‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی، خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی است، از ادارات مرتبط و بخش خصوصی خواست تا به نحوه شایسته امر خرید گندم را انجام دهند.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه گندم محصولی استراتژیک است، بر ایجاد ظرفیت‌های مکانیزه برای خرید این محصول و جلب رضایت کشاورزان گندمکار و تلاش برای تسریع در پرداخت بهای گندم تاکید کرد.

رییس جهاد کشاورزی سقز هم با اشاره به بارندگی های مناسب در سال جاری و نظارت مروجان و کشاورزان جهت مبارزه با سن مادر و پوره، افزود: پیش بینی می شود امسال ۱۸۵ هزار تُن از گندمزارهای این شهرستان برداشت شود که ۱۷۰ هزار تُن آن توسط سیلوهای بخش خصوصی،  دولتی و تعاون روستایی خریداری می‌شود.

محمد نافع علایی نیا یادآور شد: سال گذشته ۱۶۵ هزار تُن گندم در شهرستان سقز برداشت شد و گندمکاران ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ تُن آن را برای خرید تضمینی تحویل مراکز خرید دادند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته شهرستان سقز از نظر تولید و خرید گندم رتبه دوم در استان کردستان را به خود اختصاص داد، گفت: ۱۰ درصد گندم کشور توسط کشاورزان کردستانی تامین می‌شود.

شکرالله صلواتی، رییس اداره غله سقز هم در این جلسه گفت: قیمت گندم تضمینی امسال از قرار هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است.

صادق بهزادی رییس اداره تعاون روستایی سقز هم با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تُن در قالب بیش از ۱۳ هزار محموله گندم توسط مراکز خرید تعاونی روستای خریداری شد از آمادگی این سازمان برای خردید این محصول خبر داد.

آمادگی شرکت های حمل و نقل برای انتقال گندم کشاورزان، تسهیلگری و تکریم کشاورزان، استاندارد سازی باسکول‌ها و ممنوعیت اخذ وجه از کشاورزان در فرایند خرید از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر حُسن اجرای آن توسط مسوولان تاکید شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید