Iranian Agriculture News Agency

حوزه کشاورزی از پیشران های توسعه اقتصادی استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را برای توسعه استان ببریم.

حوزه کشاورزی از پیشران های توسعه اقتصادی استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی چگونگی سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های استان، وجود محصولات کشاورزی استراتژیک است که سرمایه گذاری در آنها می تواند ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه بخش عمده ای از جمعیت استان در زمینه کشاورزی فعالند، تصریح نمود: حوزه کشاورزی از پیشران های توسعه اقتصادی استان و از اولویت های ما در برنامه ریزی ها می باشد.

به گفته وی؛ یکی از مهمترین اقدامات استان، جهت دهی برنامه ها در زمینه کشاورزی است.

استاندار با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم آبی و تصویب آن در کارگروه ملی اظهار داشت: بر اساس نقشه راه تعیین شده در این سند، تکلیف و مأموریت همه دستگاه ها در راستای مدیریت منابع موجود و جبران کمبود آب استان در افق ۱۴۲۰ مشخص شد.

معتمدیان گفت:یکی از طرح هایی که در همین زمینه در استان وارد فاز اجرا شده، ایجاد هزار هکتار مجتمع گلخانه ای است.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته و  با انجام مقدمات کار از جمله تخصیص زمین و تأمین زیرساخت ها، فراخوان جذب سرمایه گذاران متقاضی برای این ابرپروژه منتشر شد.

به گفته وی؛ هدف از انتشار این فراخوان، ترغیب مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه گذاران به مشارکت در این پروژه است.

استاندار، ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری را از فرصت های سرمایه گذاری در استان عنوان کرد.

معتمدیان افزود: سرمایه گذاری در هر کدام از این حوزه ها، می تواند برای شخص سرمایه گذار و استان پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد.

بزرگی، مدیر عامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)نیز در این جلسه از آمادگی ستاد برای سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های قابل توجه استان خراسان جنوبی گفت.

شایان ذکر است: بازدید از مناطق مختلف استان و رصد میدانی ظرفیت ها از مهمترین برنامه های مدیران استان برای نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید