Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای سال جاری

بیش از 12 هکتار از اراضی کشاورزی شهریار آزاد سازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار از تخریب 96 فقره از تغییرکاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و آزادسازی 126331مترمربع طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

بیش از 12 هکتار از اراضی کشاورزی شهریار آزاد سازی شد

رسول سلگی در گفت و گو با ایانا در استان تهران با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با منظور حفاظ کاربری ارضی زراعی وباغی و تداوم بهره وری آن ها، بر اساس دساتور مراجع قضایی این شهرستان و به استناد تبصره 2 ماده 10این قانون از ابتدای سال جاری تاکنون 96 فقره از تغییرکاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب شد.

وی ادامه داد: با اجرای این احکام قضایی، 126331مترمربع از اراضی کشاورزی این منطقه آزادسازی شد.

سلگی تصریح کرد: سطح آزادسازی شده شامل 19مورد بنا به مساحت 2140مترمربع، 99مورد دیوارکشی به مساحت 1051مترمربع، 7مورد استخر به مساحت 430مترمربع، 14 مورد محوطه سازی به مساحت 2430مترمربع و سایر موارد 56 مورد به مساحت 120280 مترمربع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهریار خاطرنشان کرد: هرگونه تغییرکاربری اراضی کشاورزی و ملی بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع بوده و طبق قانون با تغییرکاربری های غیرمجاز اراضی زراعی و باغی برخورد خواهد شد.

وی افزود: روستاییان و همشهریان می توانند در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی از سامانه تلفنی 131 به مدیریت امور اراضی اطلاع دهند تا رسیدگی های لازم انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید