Iranian Agriculture News Agency

پیام استاندار همدان به مناسبت روز جهانی محیط‌ زیست

​به گزارش خبرنگار ایانا در همدان سعید شاهرخی ، استاندار همدان با صدور پیامی هفته محیط زیست را گرامی داشت.

پیام استاندار همدان به مناسبت روز جهانی محیط‌ زیست

در پیام استاندار محترم همدان به مناسبت روز جهانی محیط زیست آمده است :آن‌گونه که از روز «محیط زیست» بر می‌آید و همچنین در مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل (برنامه محیط‌زیست سازمان ملل) نیز آمده، گرامی‌داشت و برگزاری روز جهانی محیط زیست، «فرصتی برای تفکر روشنفکرانه و رفتار مسئولانه افراد، شرکت‌ها و جوامع در حفظ و تقویت محیط‌زیست»، فراهم می‌کند.

بر اساس شاخص‌ها و سنجه‌های حوزه محیط زیست، روندهای جهان کنونی حکایت از آینده‌ای دارد که همه باید در برابر اما خطیر حفاظت و حمایت از محیط زیست تلاش بیشتری کنیم  چون در شرایط فعلی دغدغه های زیادی در این حوزه وجود دارد که شاید مهمترین آن ، تشدید بهره‌برداری بیشتر از منابع است و با این روند به نظر می‌رسد همچنان نیازمند آگاهی و حساس کردن مردم  و آموزش روش‌های پیشگیری و سازمان‌دهی برنامه‌های مختلف از جمله آموزش همگانی ، کاشت درختان،حفاظت جدی از منابع، و فعالیت‌های مختلف در حوزه فرهنگ سازی هستیم، این اقدامات می‌توانند شیوه‌های مصرف را تغییر داده تا شاهد شرایطی بهتر از این باشیم .

رفتار مسئولانه افراد در این شرایط بسیار مهم و تاثیر گذار  است و  هر فرد در قامت یک باغبان، می‌تواند دلسوزانه بهترین پاسدار محیط زیست باشد، همان‌گونه که سلامت محیط زیست؛ ضامن سلامتی ماست.

بر ما واجب است تا از زمین «تنها خانه انسان‌ها» در همه‌جا و همه وقت حفاظت کنیم  و اگر بخواهیم «نفس کشیدن در عصرآلودگی‌ها» بر روی کره‌خاکی را در سطحی کلان و همه‌گیر، آسان کنیم، راهی نداریم جز این‌که در قالب یک «جامعه جهانی» خواستار یک «استراتژی جدی» در برابر آلودگی‌ها باشیم.

بنابراین ضرورت دارد برای حفظ جان و حیات خود، با طبیعت همراه باشیم و همه ما حافظ محیط زیست باشیم تا سلامتی را با خود همگام کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید