Iranian Agriculture News Agency

کشتارگاه «مرغ طلایی» تویسرکان احیا می‌شود

​مدیرجهاد کشاورزی تویسرکان از احیای کشتارگاه مرغ طلایی این شهرستان با ظرفیت اسمی 5 هزار تن مرغ خبر داد و گفت: این کشتارگاه حدود دو سال به دلیل مشکلات داخلی تعطیل شده بود.

کشتارگاه «مرغ طلایی» تویسرکان احیا می‌شود

مسعود اکبری در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان ، افزود: حدود دو سال این کشتارگاه به دلیل مشکلات داخلی تعطیل شده بود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ جلسه تخصصی با محوریت فرمانداری و جهاد کشاورزی در حضور سهامداران، هیات مدیره، دستگاه‌های عامل و بانک‌های مرتبط به منظور حل مشکل این کشتارگاه افزود: سرانجام پیگیری‌های به عمل آمده در روزهای اخیر منجر به توافق بین سهامداران و هیئت مدیره شد.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه به موازات این توافق فرماندار هم با تشکیل جلسات متعدد دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان را موظف به همراهی و تسهیل در راستای راه‌اندازی مجدد این طرح کرده است گفت: امیدواریم تا ۲۰ روز آینده شاهد فعالیت مجدد کشتارگاه مرغ طلایی در شهرستان باشیم.

وی سال آغاز فعالیت این کشتارگاه را سال ۸۴ اعلام کرد و یادآور شد: ظرفیت اسمی این کشتارگاه ۵ هزار تن مرغ در سال است؛ اما عملاً با تغییراتی که در این کشتارگاه در حال انجام است می‌توان ظرفیت تولید را به ۷ هزار و ۵۰۰ تن داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه کشتارگاه مرغ طلایی در طول سال‌های بعد از راه‌اندازی توانست بخش عمده‌ای از زنجیره‌ای تامین پروتئین استان را عهده‌دار شود تاکید کرد: به لحاظ کیفیت هم کار کشتارگاه مرغ طلایی در سطح کشور زبانزد بود.

وی افزود: نیروی شاغل در پروانه این کشتارگاه ۲۲ نفر است؛ اما در مقاطعی در این واحد تا ۱۰۰ نفر هم قبل از تعطیلی فعالیت می‌کردند که البته همه این افراد شامل بیمه بیکاری شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید