Iranian Agriculture News Agency

محصولات کشاورزی دارای بالاترین سهم در صادرات استان همدان

محصولات کشاورزی با ۳۸ درصد بیشترین سهم را در سبد صادرات استان همدان دارد

​رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه محصولات کشاورزی با ۳۸ درصد بیشترین سهم را در سبد صادرات این استان دارد گفت: محصولات این بخش شامل ۹ قلم و مهمترین آنها کشمش انگوری و تیزابی است که به کشورهای جهان صادر می‌شود.

محصولات کشاورزی دارای بالاترین سهم در صادرات استان همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان ، حمیدرضا متین افزود: در دو ماهه گذشته صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی به ۱۴ میلیون ۱۱۹ هزار دلار و به لحاظ وزنی به ۷۶ هزار و ۴۹۳ تن رسیده است.

وی اضافه کرد: ۴۹ قلم کالا در این مدت از استان به  ۱۸ کشور جهان صادر شده است.

متین گفت: محصولات کشاورزی ۳۸ درصد، پتروشیمی و مواد شیمیایی ۲۸ درصد، صنعت ۲۶ درصد و مواد معدنی هشت درصد در سبد صادراتی استان سهم دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه بخش کشاورزی استان پنج میلیون و ۴۳۵ هزار دلار صادرات دارد خاطرنشان کرد: کشمش انگوری و تیزابی مهمترین کالای صادراتی بخش کشاورزی این استان هستند.

وی افزود: کالاهای صادراتی در بخش پتروشیمی و مواد شیمیایی شامل چهار قلم بود که سه میلیون و ۹۰۰ هزار دلار ارزآوری داشت و وازلین بهداشتی مهمترین آنها است.

صادرات بخش صنعت نیز ۳۵ قلم کالا با سه میلیون و ۶۷۲ هزار دلار بود که به گفته متین کلینگر خاکستری مهمترین کالای صادراتی این بخش و شیر خشک صنعتی، موتور کولر آبی، سیمان سفید و ظروف آلومینیوم از دیگر اقلام صنعتی صادر شده استان به حساب می آیند.

ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان یادآوری کرد: در این زمان صادرات مواد معدنی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دلار بوده که فروسیلیس مهمترین محصول این بخش به شمار می رود.

متین افزود: واردات کالا از گمرک همدان نیز در این مدت ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار دلار به وزن ۸۴۳ تن رسید که از این میزان واردات ۴۵ درصد کالای مصرفی، ۴۴ درصد کالای واسطه ای و ۱۱ درصد خطوط تولید بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید