Iranian Agriculture News Agency

پیش‌گیری از آتش‌سوزی با حضور مسئولانه در طبیعت

​اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان طی اطلاعیه‌ای از عموم مردم طبیعت دوست خواست با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.

پیش‌گیری از آتش‌سوزی با حضور مسئولانه در طبیعت

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان ، با توجه به افزایش دمای هوا و حضور مردم در طبیعت در روزهای آتی و احتمال بروز آتش سوزی در جنگلها ومراتع، منابع طبیعی استان همدان طی اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست حتی‌الامکان در طبیعت آتش روشن نکنند ودر صورت وقوع آتش‌سوزی بلافاصله آتش را خاموش کنند.

در این اطلاعیه آمده است: همزمان با گرم‌شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک‌ساله می‌شود، احتمال آتش سوزی های بزرگ در جنگل ها و مراتع افزایش می‌یابد به نحوی که کوچکترین جرقه و آتش با سرعتی زیاد گسترش پیدا کرده و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع‌طبیعی دچار آتش‌سوزی می‌شود و متاسفانه ضمن خسارت مالی وجانی، دچار خسارت‌های زیست محیطی واز بین رفتن گونه های گیاهی وجانوری خواهیم شد.

بنابراین از تمامی هموطنان گرامی تقاضا مندیم با حضور مسئولانه خود در طبیعت حتی‌الامکان از برپا کردن آتش اجتناب کرده و در صورت نیاز ضروری به روشن گردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، قبلاً اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز،آتش را کاملاً خاموش کنند.

از تمامی مسافران، گردشگران و همیاران طبیعت محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند. بر این باوریم که تنها با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت، شاهد حفظ سرمایه‌های سبز کشورمان خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید