Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

کشت توام شالی و پرورش ماهی و اردک در 15 هکتار از شالیزارهای آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: امسال کشت توام شالی و پرورش اردک و ماهی در 15 هکتار از شالیزارهای این شهرستان انجام شد.

کشت توام شالی و پرورش ماهی و اردک در 15 هکتار از شالیزارهای آمل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی گفت: کشت برنج و پرورش ماهی در شالیزار بعنوان بهترین و سودمندترین شیوه مدیریت شالیزارهای غرقابی بوده و کشاورزان پرورش دهنده اذعان به مفید بودن آن به ویژه برای کنترل حشرات و آفات، علف های هرز، بهبود حاصلخیزی و نرم شدن خاک سطحی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: پرورش ماهی در شالیزارها دارای فواید اقتصادی، اکولوژیک و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: امسال کشت توام شالی و پرورش اردک و ماهی در 15 هکتار از شالیزارهای شهرستان آمل انجام و 4 هزار و 500 قطعه اردک و 7 هزار قطعه بچه ماهی از خانواده کپورماهیان رهاسازی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در خصوص اهداف کشت توأم شالی و پرورش ماهی و اردک، گفت: استفاده اقتصادی بهینه و دومنظوره از منابع آب و خاک، پرورش و تولید ماهی و مصرف آن در روستا، کمک به افزایش درآمد سرانه خانوارهای روستایی، ایجاد اشتغال در روستاها، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش مصرف سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی و کاهش آلودگی محیط زیست، اقتصادی تر شدن فعالیت برنج‌کاری، افزایش بهره وری در واحد سطح و استفاده از آب کشاورزی از اهداف این طرح است.

وی در پایان گفت: همزمان با رهاسازی ماهی و اردک، یک دوره کارگاه آموزشی با حضور 150 نفر از کشاورزان پیشرو در روستای دعوکلا از حوزه مرکز جهاد کشاورزی رییس آباد آمل برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید