Iranian Agriculture News Agency

ستاری تأکید کرد:

امنیت غذایی در گرو کاهش واردات محصولات کشاورزی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور گفت: اگر قرار باشد کشور بر روی پای خود بایستد و امنیت غذایی مردم تامین شود، باید در حوزه کشاورزی نیازمندی به واردات را به حداقل برسانیم.

امنیت غذایی در گرو کاهش واردات محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه هم اندیشی با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: ظرفیت تولید داخلی محصولات کشاورزی بسیار خوب است و می‌توان در کوتاه مدت میزان واردات را کاهش داد.

ستاری با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی خاطرنشان کرد: امنیت غذایی مسئله‌ای جدی است و در زمان شیوع بیماری کرونا، کشورهایی که بر روی امنیت غذایی کار نکرده بودند با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: اگر قرار باشد کشور بر روی پای خود بایستد و امنیت غذایی مردم تامین شود، باید در حوزه کشاورزی نیازمندی به واردات را به حداقل برسانیم.

ستاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم در حوزه های غیر تکنولوژیک مانند نهاده‌های دامی و هم در حوزه‌های تکنولوژیک مانند واکسن دام و طیور میزان قابل توجهی واردات صورت می گیرد که با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، بخش مهمی از این کالاهای وارداتی را می‌توان در داخل کشور تولید کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برای بخش کشاورزی اذعان کرد: کارگروه‌های بسیاری در این بخش شکل گرفته و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده تا بتوان بسیاری از محصولات وارداتی را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: از این موارد می‌توان به تولید محصولات جایگزین ذرت و سویا، بذر‌های مختلف و واکسن‌های دام و طیور اشاره کرد که موفقیت‌های بسیاری در تولید آن‌ها حاصل شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید