Iranian Agriculture News Agency

خسارت کرونا به تولید کنندگان گل رز شهرستان اردل

مدیر جهادکشاورزی اردل گفت: شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار گل، افزون بر ۱۵ میلیارد ریال خسارت به بخش گلخانه‌ها و تولید گل شاخه‌بریده این شهرستان وارد کرد.

خسارت کرونا به تولید کنندگان گل رز شهرستان اردل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، روح‌‍الله سعیدی ظرفیت تولید گل تزئینی این شهرستان را یک میلیون و ۷۵۰ هزار شاخه برآورد کرد و اظهار کرد: این شهرستان قطب تولید گل شاخه‌بریده چهارمحال و بختیاری است.  

وی، راه‌انداری دو گلخانه مجهز و نوین به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع در دولت تدبیر و امید در این شهرستان را یادآور شد و گفت: اکنون مجهزترین سیستم‌های به روز گلخانه‌ای کشور در روستای دورک قنبری در بخش میانکوه  این شهرستان با تولید ظرفیت دوره یک میلیون شاخه گل رز  فعال شده است اما با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته محصولات تولیدی این گلخانه بدلیل کسادی بازار و ممنوعیت تردد و حمل نقل نابود شد.

مدیر جهادکشاورزی اردل، با اشاره به اینکه، گلهای تولیدی در گلخانه های این شهرستان  در هشت رنگ متفاوت است، افزود: محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخل استان، به استانهای اصفهان و تهران صادر می‌شود.

مساحت گلخانه‌های این استان ۲۲ هکتار است که به طور میانگین در هر مترمربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود.

به گزارش ایانا ،گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ تولید می‌شود که به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب کیفیت بالایی دارد.

با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره‌برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه‌ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده‌‍اند.

هم‌اینک ۴۳ واحد گلخانه سبزی و صیفی کاری در این استان فعال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید