Iranian Agriculture News Agency

12درصد گندم کشور در گلستان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: حدود 12 درصد گندم کشور توسط کشاورزان گلستانی تولید می‌شود که با کیفیت‌ترین گندم کشور است.

12درصد گندم کشور در گلستان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، مختار مهاجر صبح امروز در جشن متمرکز برداشت گندم استان در این شهرستان اظهار کرد: 355 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح کشت یک میلیون و 200 هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

وی با اشاره به کیفیت خوب گندم تولیدی استان گلستان تصریح کرد: حدود 12 درصد گندم کشور توسط کشاورزان گلستانی تولید می‌شود که به لحاظ کیفیت نیز با کیفیت‌ترین گندم کشور است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: تاکنون 40 درصد گندم استان برداشت شده اما متاسفانه مقدار گندم تحویلی به سیلوها و یا کارخانجات آرد کم بوده و بیشتر گندم تولید شده توسط کشاورزان به بخش خصوصی تحویل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از کشاورزان تقاضا می شود برای کاهش مشکلات کشاورزان در سامانه جهادکشاورزی گندم تولیدی خود را به مراکز خرید گندم دولتی تحویل دهند.

 انبارهایی که در سامانه اداره کل صمت استان به ثبت نرسیده باشند و گندم در آنها ذخیره شود جز کالاهای قاچاق محسوب می‌شود.

مهاجر گفت: انبارهایی که در سامانه اداره کل صمت استان به ثبت نرسیده باشند و گندم در آنها ذخیره شود جز کالاهای قاچاق محسوب شده و توسط اداره تعزیرات پلمب خواهد شد.

وی از پیش‌بینی برداشت حدود 115 هزار تن کلزا در گلستان خبر داد و افزود: تاکنون 73 هزار تن کلزا در گلستان برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود حدود 115 هزار تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان درباره محصول جو استان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد 100 درصد جو تولید شده از اراضی کشاورزی استان برداشت شده و با توجه به اینکه این محصول به بخش خصوصی تحویل می‌شود و بخشی نیز کشاورزان برای خود نگه می‌دارند حدود 180 هزار تن جو در گلستان تولید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید