Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران:

ضایعات نیشکر جایگزین مناسبی برای نهاده‌های دامی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های ما برای تامین نهاده‌های دامی، استفاده از سرشاخه‌های نیشکر است که می‌تواند حداقل یک میلیون تن خوراک دام مورد نیاز بخش را تامین کند و واردات را کاهش دهد.

ضایعات نیشکر جایگزین مناسبی برای نهاده‌های دامی است

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاواری وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هم اندیشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: کشاورزی مشکلات بسیاری دارد که دانش و تکنولوژی کمک بسیاری به آن خواهد کرد.

وی افزود: مسائلی مانند جایگزینی نهاده‌های دامی و کشاورزی داخلی با نمونه‌های وارداتی آن و هوشمندسازی  بخش کشاورزی در دستورکار این وزارت‌خانه قرار گرفته است.

خاوازی ادامه داد: یکی از نهاده‌های مهم ما کودهای شیمیایی است که در حال حاضر شرکت‌های داخلی می‌توانند این کودها را تولید کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهند که درصدد انعقاد قرارداد با این شرکت‌ها هستیم.

وی در رابطه با استفاده از ضایعات کشاورزی در خوراک دام تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برای نهاده‌های دامی استفاده از سرشاخه‌های نیشکر است که می‌تواند حداقل یک میلیون تن خوراک دام مورد نیاز بخش را تامین کرده و واردات را کاهش دهد.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: ما در زمینه تسهیلات و تسریع در صدور مجوز از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد.

وی در ابطه با تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی اذعان کرد: ارز بسیار خوبی به واردات نهاده‌های دامی اختصاص یافته و واردات با سرعت در حال انجام است.

خاوازی ادامه داد: در حال حاضر 30 هزار تن نهاده دامی از بندر امام خمینی در حال ترخیص است و با همکاری وزارت راه، ناوگان حمل و نقل برای رساندن این نهاده‌ها مهیا شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید