Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی مُهر :

مبارزه شبانه با ملخ‌های صحرایی در مُهر

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: مبارزه شبانه با ملخ صحرایی در این شهرستان در سطحی بالغ بر 12 هزار هکتار صورت گرفت.

مبارزه شبانه با ملخ‌های صحرایی در مُهر

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس تصریح کرد: ملخ ها در مناطقی که امکان مبارزه با تراکتور سم پاشی وجود نداشت، جفت گیری و تخم ریزی کردند و این امر مبارزه را با دشواری های بیشتری همراه کرد.

وی ابراز کرد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه مُهر امکان استفاده از پهپاد، هواپیما و حتی هلیکوپتر سم پاش وجود ندارد چرا که نهایت ارتفاع وسایل مذکور تا سطح زمین 10 الی 15 متر است،

مرادی افزود:  در مناطق کوهستانی از سم پاش های ULV و کوله ای استفاده شد و در دشت ها مبارزه با استفاده از سم‌پاش های توربولاینر و پشت تراکتوری صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ملخ صحرایی در شهرستان مُهر در سطحی بالغ بر 70 هزار هکتار پایش شده است، ابراز کرد: از تاریخ سیزدهم خردادماه ریزش جدیدی از آفت مشاهده نشده و ملخ صحرایی کنترل شده است.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مُهر ابراز کرد: با توجه به کنترل آفت در عرصه های منابع طبیعی، خوشبختانه خسارتی به  محصولات زراعی و باغی این شهرستان وارد نشد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید