Iranian Agriculture News Agency

خاوازی تأکید کرد:

دست یاری وزارت جهاد کشاورزی به سوی استارت‌آپ‌ها برای توسعه هوشمندسازی بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع استارت‌آپ‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه هوشمندسازی بخش کشاورزی نقش بالایی دارند، بنابراین باید استفاده از ظرفیت‌های آنها مدنظر قرار گیرد.

دست یاری وزارت جهاد کشاورزی به سوی استارت‌آپ‌ها برای توسعه هوشمندسازی بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه هم اندیشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: تغییر نگاه ما در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: سرعت بحران و حوادث، از ارز تا تحریم‌ها و فشارها بسیار زیاد است ولی باید روش و نحوه مدیریت را تغییر دهیم تا به رغم این شرایط، ثبات و جهش تولید صورت پذیرد.

خاوازی با اشاره به این نکته که دستور کار جلسات باید پس از جلسه اجرایی و عملیاتی شود، تصریح کرد: جلسات باید دارای ساختار بوده و در آن گزارش پایان عملیات‌ها ارائه شود.

وی در رابطه با استارت‌آپ‌ها گفت: موضوع استارت‌آپ‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه هوشمندسازی بخش کشاورزی نقش بالایی دارد، بنابراین باید استفاده از ظرفیت‌های آنها مدنظر قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در بخش عرضه محصولات کشاورزی نیازمند یک مجری دلسوز هستیم.

وی افزود: دولت آماده قطع واردات کالاها و نهادهایی است که توان تولید در داخل برای آن وجود دارد.

خاوازی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی در بخش کشاورزی عنوان کرد: بخش کشاورزی در زمینه هوشمندسازی به شدت نیازمند توسعه است و ما در وزارت جهاد کشاورزی با همکاری دانشگاه خواجه نصیر به دنبال راه‌اندازی سیستم یکپارچه سازی اطلاعات هستیم تا تمام عکس های هوایی، آمایش سرزمین و اطلاعات مورد نیاز بخش کشاورزی در آن وجود داشته باشد و کشاورزان بتوانند به صورت هوشمند به سیستم یکپارچه اطلاعات دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید